וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תהיה מס' 2 בעולם עד סוף השנה

7.4.2009 / 21:35

הקונצרן הגרמני יחליף את ג'נרל מוטורס כיצרנית השנייה בגודלה בעולם אחרי טויוטה היפנית. בפורשה מחככים ידיים בהנאה

בעוד שישה חודשים, זה יהיה רשמי. ג'נרל מוטורס תפנה את המקום השני בתעשייה לטובת קונצרן פולקסווגן, שיגזול ממנה את התואר האחרון (כנראה) שטרם נלקח ממנה. כך עולה מנתונים שהתפרסמו בסקר שוק שביצעה חברת 'R.L. Polk'.

ממסקנות הסקר עולה, כי רווחיה של פולקסווגן נפגעו בדרג בינוני בשל המשבר הכלכלי, וחברות הבת לא נחבטו בצורה דרמטית. פורשה שרכשה חלק גדול ממניותיה של פולקסווגן, וודאי תפיק מכך הרבה מאוד נחת מחמת מעורבותה הכלכלית. אולם, לצד אותה תחושה אופטימית, החברה הסוקרת צופה צניחה גלובלית של 19 אחוזים בייצור כלי רכב בכלל (כ-2 מיליון יחידות), אל עבר 52.8 מיליון בשנת 2009 בכל העולם. זהו הנתון הנמוך מזה 11 שנים.

אך בעוד גנ'רל מוטורס תצפה במניותיה מתרסקות ותפחית את שיעור הייצור בכ-31 אחוזים ב-2009, פולקסווגן תצמצם את הפעילות בכחצי בלבד, הודות לחשיפת המוצרים המוגבלת בשוק האמריקני לתוצרתה. על פי כל התחזיות האופטימיות, פולקסווגן תתפוס את המקום השני בתעשיית הרכב, כשמעליה מצוי תאגיד הענק טויוטה במקום הראשון. כמו כן, גורסים חלק מיזמי הסקר כי במהלך שנת 2010, תחול עלייה בקצב ייצור המכוניות הגלובלי שיימשך עד 2012, או אז ימלאו את הכבישים יותר מ-70 מיליון כלי-רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully