וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יושיע את אופל?

13.4.2009 / 8:26

קופת המזומנים של אופל התרוקנה לאור מצבה של בעלת הבית GM. האם הישועה תבוא ממדינות המפרץ הערביות?

קצת לאחר שממשלת ארה"ב דחתה את בקשתה של ג'נרל מוטורס לסיוע בגובה של כ-16 מיליארד דולרים, הודיעה הקנצלרית מגרמניה כי לא תניח לאופל לקרוס. אנגלה מרקל נענתה לבקשתה להזרמת כספים עד למציאת משקיע אחר למימון הוצאות החברה הנזילות. והנה נראה כי נמצא המשקיע, מוקדם מהצפוי, וממקום עוד יותר לא צפוי.

בשבועות האחרונים צפו ידיעות על דפי העיתונים הגדולים בגרמניה בנוגע להצהרותיו של שר האוצר קרל זוטנברג על גורלה של אופל. בתחילה פרסם ה-'Handelsblatt' כי השר יבקר באבו דהבי במטרה לנהל משא ומתן בנוגע למכירתה של אופל למשקיעים מקומיים, ועל כך מדווחת כעת סוכנות הידיעות רויטרס.

השבוע התפרסמה ידיעה בעיתון 'Westdeutsche Allgemeine Zeitung' הטוענת כי ראש ממשלת חבל הריין הצפוני (בתחומו שוכנת אופל) יורגן רוטרגרס, ניהל שיחות עם מקורות ממשפחת המלוכה של אבו דהבי על סכומי כסף הנאמדים במיליוני אירו. על פי הדיווח, טוען רוטרגרס כי אין לו התנגדות לכך שמדינת המפרץ תהיה חלק ממחזיקי המניות של אופל.

דיווחים אלו מחזקים את הדעה כי מהלכיה של אבו דהבי להשתלבות בתעשיית הרכב אינם מקריים. רק בחודש שעבר פרסמנו כאן על רכישת מניות בשיעור של תשעה אחוזים מקבוצת דיימלר בבעלותה מרצדס, וכעת נראה כי היד עוד נטויה. השנה תארח אבו דאבי לראשונה גם מירוץ פורמולה 1. טוב או לא, או למי, לא נראה שבאופק ישנו משקיע אחר שמוכן לקחת על עצמו את הנטל הכלכלי שהשאירה אופל על דלתם של האמריקנים.

ומה בכל זאת?

למרות ידה המושטת של מרקל, אין הממשלה בגרמניה מעוניינת לרכוש את מניות אופל. העזרה תגיע בדמות הלוואות לפרקי זמן קצובים, עד אשר יגיע מקור פיננסי בעל כיסים עמוקים. "גם במצב בו יימצא קונה, אני עומדת מאחרי דבריי ומבטיחה שהוא יקבל תמיכה מלאה מהממשל. יש לנו את הכלים לעשות זאת". כך אמרה בפני קהל של כ-3,000 עובדי החברה בסוף מרץ האחרון.

גם פנייה אל שאר הממשלות החברות באיחוד האירופי, בבקשה למענק כספי המוערך בכ-4.4 מילארד דולרים, טרם נענתה בחיוב. המותג התאום ווקסהול המשווק בבריטניה, דרש גם הוא עזרה מהממשל המקומי ונענה בשלילה. ובל נשכח כי גם האחות החורגת סאאב, נמצאת בשלבי גסיסה המאיימים על היכחדותה של עוד יצרנית אירופית.

למרות החידושים הטכנולוגיים וההישגים שהציגה השנה אופל, ביניהן המכונית המשפחתית אמפרה - המקבילה לשברולט וולט החשמלית, וגריפת תואר 'מכונית השנה באירופה' עם האינסיניה, הפסדיה בשנת 2008 נאמדים בכמעט 1.8 מיליארד דולרים. סכום שכזה לא נראה גבוה כשמסתכלים על ממשלה החולשת על אחוזים לא מעטים מכמות הנפט בעולם, וכנראה שמניות גרמניות נוספות תעשנה דרכן למדינות המפרץ. לאופל בכל זאת, אין כרגע ברירה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully