וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ירוקי גרנדה גרנדה

9.4.2009 / 12:02

קרייזלר מחדשת את רכב הפנאי-שטח לבית מותג ג'יפ. האם פרט ליכולות השטח, הוא יוכל גם לשפר את מאזנה הכלכלי?

קרייזלר מציגה בניו-יורק את הגרנד צ'ירוקי החדש לבית מותג ג'יפ. החברה שהתחילה את ההרמוניה בין הכביש לשטח בהצלחה לפני 4 מיליון יחידות, נכנעה לבסוף להעניק לנאמני המותג את העדכונים החשובים שנחוצים עתה להתמודד על מקומו בקבוצת הפנאי. כמו כן התפתתה להשיל ממנו את הגסות הריבועית המזדקנת, ולצוד בשטחים הקרובים יותר למרעה הסלול ולשבילי העפר.

את מתיחת הפנים עורכת קרייזלר במועד הנכון, ובייחוד אם בוחנים את השינויים שחולפים על הסגמנט הפרברי. כל מי שהספיק להתמתח עשה זאת בשנתיים האחרונות, ומי שלא – פנה לייצורו של מודל חדש לחלוטין. קרייזלר כמובן לא יכולה להרשות לעצמה לכתוב פרקים חדשים בזמני משבר, ועל מנת לייעל את הקיים, היא סוחטת את המירב שהפלטפורמה המשותפת עם מרצדס (ML, שאף זוכה כעת למתיחת פנים) תנביט לקראת הבאות, עד אשר האמצעים (או פיאט) יניחו ליצרן לכתוב על דף חלק. מעבר לכך, וכפי שניתן להבין ולהתרשם, הלוק החיצוני של הצ'יף לא מבשר על פריצות דרך אופנתיות, מבחוץ או מבפנים.

בבסיסו של השינוי, הממדים והמנוע ממלאים את תורת השדרוגים. יחידת הכוח העיקרית המאכלסת את החרטום, מגיעה ממדפי 'פניקס' בטכנולוגיית ה-'פלקס' בגרסת המשפחה הידידותית שמאוד משתדלת להפחית את צריכת הדלק, אבל מסתפקת באחוזים שבריריים. בגזרת הבסיס, מנוע ה-V6 בנפח 3.6 ל' ינפק 276 כ"ס, וישודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית. שאיבת הבנזין מופחתת בכ-11 אחוזים בנסיעה משולבת, ואירופה תוכל לקבל את הצ'ירוקי גם עם מנוע טורבו-דיזל מצומצם פליטת .CO2

אם זה לא קולע לטעמכם, קייימת כהרגלה ארוכת השנים האופציה לחסרי הדאגה – מנוע ה-HEMI V8 בנפח 5.7 ל', המשמש בימים כסדרם את הדודג' צ'אלנג'ר השרירית. כאן מפיק המנוע 355 כ"ס ו-53 קג"מ ממרומי הגחון המוגבה של הצ'ירוקי. ואם כבר סעיף הממדים, בסיבוב הזה, מדובר על שינוי של ממש. בסיס הגלגלים גדל ב-13.25 סנטימטרים מקודמו, והאורך מספר על התארכות קלה של 4.5 סנטימטרים לעומת הדור היוצא. ביחד, מרוויחים היושבים עוד 15 אחוזים של מקום וההעמקה של איזור תא המטען. שיפור קל קיים גם בזווית הנטישה (29.2), והגישה (35.9) מאחר והפגוש הקדמי התקצץ קמעה. עכשיו כל שנותר הוא שיפור בגרף המכירות.

עוד מעשים ושיפורים מבית ג'יפ, נקשרים בקשר פחות מסונן לחיברות עם הכביש. קרייזלר משאירה בעבר את הסרן החי, ומכניסה לשימוש מתלים עצמאיים בכל קצה. הגרנד צ'רוקי ישתמש בהנעה כפולה לכל הגלגלים (על בסיס הנעה אחורית) ומנגנון המעביר את העוצמה בין הסרנים בחלוקה מתוזמנת ומונע סחרור גלגלים על ידי דפרנציאל מוגבל החלקה. באגף החיזוקים והפיתול, מעל 146 אחוזים הוספו לקשיחות המרכב, וג'יפ מציינים כי אלו הושגו תודות ל-5,400 ריתוכים חדשים בשאסי.

זאת ועוד בתרגום הדינמי, האלקטרוניקה מקבלת דחיפה מהאחות החורגת לשעבר מרצדס ML הכוללת מגוון של דרכים לצליחת המעברים; לצ'ירוקי המעודכן, מערכת מתלים מסוג 'קוואדרה ליפט' (Quadra-Lift) המסתייעת בחמישה מצבים שונים – שניים מהם סלקטיבים, השאר אוטומטיים ומשתלבים עצמאית. האינטגרציה עם Selec-Terrain – מנגנון מקביל לשטח ולכביש, מאדירה את תחושת השליטה לפיה יש לא פחות מ-12 אפשרויות לניתוח הכביש, הבוץ, הסלעים, השלג, לימי הספורט וברירת מחדל אחת אוטומטית – כדי שהאמריקנים חלילה לא יעבדו קשה מידי.

עד כאן, נראה כי קרייזלר מאותת בנמרצות לאירופה שיש על מה לדבר, ויותר מזה – על מה להצהיר בגבולות. אולם עד שנוכל לחוש במשהו מכל האבולוציה המתוחה של הגרנד צ'ירוקי, נסתגל לעובדה שלא נראה אותו (לפחות) עד 2011 בסניף הקרוב לביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully