וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: קיה KOUP – גרסת הייצור

10.4.2009 / 14:09

קיה משיקה בתערוכת ניו-יורק את גרסת הקופה הספורטיבית לפורטה המשפחתית. פחות שתי דלתות, ומינוס קטן ביכולת

לפני שנה, בדיוק באותו מקום ועם תכניות ראוותניות, קיה הסירה את הלוט מעל קונספט למכונית קופה מודרנית שתשווק בסמיכות לבכורתה של הפורטה המשפחתית על הכביש הציבורי. אז היא הייתה חצי בשלה ועם מנועים בשרניים, היום היא כבר אבסולוטית אולם הרבה פחות פראית, ונחה על אותה בשורה משפחתית. כפי שסיפרנו כאן לא פעם, הפורטה היא מכונית חשובה לקיה מאחר והיא מחליפה את הסראטו שסבלה מהברקות מינמליות, וכן תוצע עם מערכת הנעה היברדית מתקדמת המפיקה זמן נסיעה מרבי בניצול אנרגטי נמוך. איך זה יעזור לקופ?

הפורטה תנסה לכונן חטיבה נפרדת, לא רק כהשלמה לקומפקטית דוגמת הקיה סיד-פרו, גם בעבור המשפחה החומדת במכונית לא שגרתית ושאינה מתפשרת באגף התפנוקים לטוסיק או במרשם הבטיחות ההכרחי. קיה מביעה שביעות רצון מכך שגישת המעצבים לא הותירה את הקופה נטולת אמצעי קרב ויזואלים. ועל כך יש להודות לחטיבה האמריקנית האחראית על הפרופיל. שתי הדלתות האחוריות הוסרו, הממדים בסיסים לסגמנט (448 ס"מ מקצה לקצה, אך החישוקים גדלו, תא הנוסעים קיבל תוספות עור למושבים, לגלגל ההגה וידית ההילוכים, ואם לשפוט על פי התמונות – התוצאה בהחלט נאה, גם אם לא בומבסטית או נוטפת הורמונים.

ברוח הראשוניות, המנועים לא מכריזים על הפצצה מתקרבת ובאה אל הכבישים; קיה שיכנה מלפנים שני מנועי בנזין אטמוספריים חלביים באופיים, המשודכים לתיבות הילוכים ידנית ואוטומטית. האופציה הצנועה מזכה את הנהג ב-156 כ"ס ממנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל', וכאן התמסורת מתחלקת בין תיבת 5 הילוכים ידנית או 4 בלבד בתיבה האוטומטית. לגרסה הבכירה, או שמא האמצעית נכון לעכשיו, מנוע 2.4 ל' לו 173 כ"ס המשולב באותה תיבה ידנית, או אוטומטית 5 הילוכים.

שתי הגרסאות, כל אחת באריזתה, תכלולנה מפרט טכנולוגי עשיר כמערכות שמע ואמצעי ניווט ומולטימדיה. מחירים התחלתיים נדע רק בעוד כמה חודשים כשהשתיים תגענה לרחוב ותערערנה את מאזן הרווחים של המתחרות. במידה והתחזיות של קיה תתגשמנה, הפורטה סדאן תעניק לקופ דחיפה אפקטיבית בעולם, וגם אצלנו עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully