וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנו להן לפשוט את הרגל"

נמרוד הלפרן

11.4.2009 / 9:59

סקר בארה"ב: 76 אחוזים מהציבור בעד פשיטת רגל של קרייזלר וג'נרל מוטורס. רק 22 אחוזים בעד מתן סיוע נוסף של הממשל

76% מהציבור האמריקני היה מעדיף שיצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס וקרייזלר יפשטו רגל מאשר שהממשל יזרים סיוע נוסף לחברות. כך עולה מסקר שפירסמה אתמול רשת CNN, אשר נערך בסוף השבוע האחרון. 22% מהנסקרים אמרו כי היו מעדיפים שהממשל יעניק סיוע נוסף לשתי החברות, מאשר שהן יפשטו רגל.

GM וקרייזלר מעסיקות יחדיו כ-160 אלף עובדים בארה"ב, וקריסתן עלולה לפגוע קשות בשוק העבודה של העיר דטרויט וסביבתה. עם זאת, מספר הנסקרים שהעריכו כי פשיטת רגל של שתי החברות תגרום נזק כבד לכלכלה האמריקנית פחת באופן משמעותי בחודשים האחרונים. בסקר העריכו 37% כי פשיטת רגל של יצרניות הרכב מדטריוט תגרום לבעיות חמורות עבור הכלכלה האמריקנית, לעומת 51% שחשבו כך בסקר קודם שנערך בדצמבר. 44% העריכו כי פשיטת רגל של יצרניות המכוניות תגרור רק לבעיות קלות עבור הכלכלה, לעומת 28% שגרסו כך בסקר של דצמבר.

בסוף מרץ הודיע הממשל האמריקני על דחיית תוכניות הארגון מחדש שהגישו לו ג'נרל מוטורס וקרייזלר. הממשל הזהיר כי ייתכן ששתי החברות ייאלצו לפשוט רגל על מנת לצמצם חובותיהן. בה בעת, אילץ הממשל את מנכ"ל GM ריק ואגונר להתפטר.

במקביל, דחה הממשל את בקשת GM להלוואות בסך 16.6 מיליארד דולר, בנוסף על הלוואה של 13.4 מיליארד דולר שכבר קיבלה, אולם הסכים לממן את פעילותה של החברה ל-60 יום נוספים כדי לאפשר לחברה לנסות לגבש תוכנית ארגון מחדש מקיפה יותר.

במסגרת תוכנית ארגון מחדש שהגישה קרייזלר לממשל, ואשר אף היא נדחתה, ביקשה החברה הלוואות נוספות בסך 5 מיליארד דולר, בנוסף ל-4 מיליארד דולר שכבר קיבלה. הממשל העניק לקרייזלר שהות של 30 ימים להשלמת מיזוג אפשרי עם יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully