וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-S קלאס מתחדשת

12.4.2009 / 9:01

מרצדס תשגר את ספינת הדגל שלה, מתוחת הפנים, עם דגש על בטיחות ואיכות הסביבה. האם כך מאתגרים את ב.מ.וו סדרה 7?

אם נצא מנקודת ההנחה שבעימות העתיק בין ב.מ.וו ומרצדס קימיים שני פלחי יעד בקבוצת מכוניות הסאלון-פאר – מי שנוהג ומי שמתנהג, האחרונה יכולה להרשות לעצמה לערוך עוד שינוי נשכח בחזותה של ה-S קלאס הנוכחית שמאז מאז סוף שנות ה-90, קפאה על שמריה בפרופרציות, והמבנה נותר בולבוסי למדיי בהיעדר אופנתיות רלוונטית. אין זה מעיד כי ב.מ.וו איננה שמרנית – בכל הקבוצה פרט לסדרות הרודסטר, אולם היא קוראת היטב את השילוב בין ירוק מכובד ומעוצב – ע"ע סדרה 7 + פרוייקט i.

גם למרצדס יש מצע מודרני לזמני ידידות, ובמרבד המתחדש, היא משתמשת בטכנולוגיית ה-blueEFFICIENCY החסכונית שעושה את דרכה אפילו לגרסאות ה-AMG של היצרן. בעוד כמה שנים ייתכן שאף רכיבים ממנה יתרמו למחליפת המרצדס SLR – עד כמה שזה נשמע מיותר. לפי שעה, לא ידוע מתי זה יקרה (אם בכלל), אבל מדיימלר כן מבטיחים שנוכל להסתפק במרצדס S קלאס המחודשת, ששיווקה יחל באוגוסט הקרוב, ותעשיר את הנוסעים בחוויה משופרת וחסונה מבעבר ותעניק הצצה לחלק מהפיתוחים שיחריפו את קרבות ה'על'.

כפי שעיניכם רואות, S קלאס לא ממציאה עצמה מחדש. השבכה מתהדרת בגריל שלוח ומחודד יותר, הפגוש הוחלף ומכיל נורות סף, והרחק מאחור, המפלטים שזורים מעתה בפגוש. עד כאן ה"המהפכה" החיצונית. נחדור פנימה, ושם כבר אפשר להתפנק על הימצאותן של תוספות לאווירה. למי שחייב קצת אמביינט עם השמפניה, מרצדס החליפה את תאורת הפנים לכזו הפועלת (בלחיצת מתג) לפי מצב רוחו של הנהג; לרשותו מצב ניטרלי (תאורת משרד), אור ירח, ובוהק קוטבי.

ומה ישנע אתכם באווירה הזו? ובכן מלבד גל המנועים המרכזי – חמישה בנזין וטורבו-דיזל אחד – הנעות כפולות ומנועים בעלי 550 כ"ס פלוס, אפשר ללכת עם שוחרי הסביבה ולבחור באופציה ההיברדית – S קלאס 400 הייבריד המשחררת לאוויר רק 190 גק"מ CO2. כאן צריכת הדלק מחזירה בממוצע 12.6 ק"מ לליטר ממנוע בנפח 3.5 ל' V6 לו 279 כ"ס, ועוד 20 נוספים ממנוע עזר חשמלי קטנטן המוזן מסוללות ליתיום יון.

באגף ההגנה, כל הפיתוחים שנחשפו אשתקד בתערוכת 'לייפציג', עושים את דרכם גם ל-S קלאס. ממערכות ניטור חכמות, איזורי קריסה אלקטרונים ועד תאורת לילה (אינפרא אדום) וחיישני התרעה על הירדמות.

בעולם באוגוסט כאמור, ומתי אצלנו? כנראה ברבעון האחרון של השנה. כאן המקום לנסות לדרבן את היבואן לחשוב על ייבואה של הגרסה ההיברידית. מה יש, גם לנובורישים יש מודעות.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully