וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאוטבק רועה בניו יורק

12.4.2009 / 9:25

אחרי חשיפת הלגאסי החדשה, סובארו החליטה להפתיע ולהציג בפני הקהל גם את האאוטבק המחוספס בדורו הרביעי

סובארו משיקה בתערוכת ניו יורק את דגם האאוטבק החדש. אלו מכם שנשארו פעורי פה וחלוקי דעות בנוגע למראה של הלגאסי החדשה, לא ימצאו כאן בשורה נפרדת. האאוטבק 2010 נראה כמו בכל דור ודור, דומה עד זהה ללגאסי, עם קרון מאחורה ומרווח גחון מכובד לצליחת מכשולים.

אפרופו עיצוב, שמועה אומרת כי מחלקת הבית ציפתה שהאאוטבק יוביל את הלגאסי, ולא להיפך, ומכאן כנראה חלק מהדעות השנויות בנוגע לחזותה של הלגאסי שתפסו את הצופים קצת חסרי תגובה. אולם באאוטבק, העניין מתקבל ביתר הבנה לא רק מתוקף ייעודו, אלא משום שצלליתו משווה למרכב הקשוח מראה "כבד" יותר באדיבות אותן יחידות תאורה דרמטיות, וכך הקרבה לעיצוב הזנבי של הטריבקה – רכב הפנאי של היצרן.

למרות סוגיית העיצוב, השינוי הגדול מקורו בממדים והפחות גדול במנועים ובהיצע הטכנולוגי המוכר לנו. האאוטבק יהיה קצר מקודמו בכ-25 מ"מ, אך סובארו הגדילה לרווח אותו במקומות החשובים: תא הנוסעים מברך על הוספת 8 אחוזים בעומקו – תוצאה של בסיס גלגלים שהתעצם בכ-71 מ"מ, ותרומה של 100 מ"מ ליושבים מאחור הזוכים למרווח רגליים גדול יותר. בנושא התנועה בשטח, נרשם שיפור של מ"מ בודדים ביותר למרווח הגחון.

בהיצע המנועים, האאוטבק רועה קרוב לחצר הביתית ומשכן בחזיתו יחידות ארבע צילינדר 'בוקסר' בנפח של 2.5 ל' 170 כ"ס, בשילוב תיבה ידנית שישה הילוכים או רציפה –CVT 'ליניאטרוניק' בעלת שישה יחסי העברה קבועים. לכל מאן דהוא שזקוק לתוספת כוח, יאלץ הוא להוסיף עוד כמה גרושים לא מועטים ולרכוש את מנוע ה-3.6 ל' המנפק 256 כ"ס, אלא שכאן הנישואין לתמסורת מניבים רק חמישה הילוכים וגיר ידני. בסובארו טוענים ששילוב זה מפיק ירידה בשיעור צריכת הדלק לצד עלייה קלה בביצועי המכונית.

עוד נספר כי לאאוטבק יהיו 3 רמות אבזור, כולל אפשרות לבחירה בין חישוקי 16 או 17 אינטש – תלוי במפרט, הנעה כפולה סטדנרטית (AWD) בכל הדגמים, ארבעה בלמי דיסק, בקרת יציבות ובקרת שיוט. מעל התקרה – מסילות הניתנות לשינוי מיקום בהתאם לפריצת רעשי הרוח, וכן לסיוע בתחום התנגדות הרוח כלפי המכונית. האאוטבק צפוי להימכר בעוד מספר חודשים, וההנחה היא שהיבואן המקומי יבחר להביאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully