וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים בתיק גב

13.4.2009 / 8:06

חברת אלקטרוניקה שוודית פיתחה מנגנון מיוחד המתריע על הימצאות ילדים בדרך, המסוגל להפחית את מספר הנפגעים

'SEE-ME', מנגנון חדש שפותח על יד חברת האלקטרוניקה השוודית 'אמפארו', יכול להציל את חייהם של אלפי ילדים. העקרון על פיו נוצרת התקשרות בין משדר נייד בתיקי הגב, לבין מקלט המורכב בכתלי תחנות מרובות התקהלות, צופן בחובו את האפשרות להוריד את הקטל בכבישים באחוזים ניכרים, ובפרט בקבוצת הילדים.

הקומוניקציה כלשעצמה, אינה דורשת התערבות ידנית בין אם על ידי המקבל או השולח. אך בעוד הילד "מתוייג" על ידי המשדר, נשלחים מסרים המפעילים אוטומטית נורות אזהרה על גבי תמרורים, מדרכות, פסי האטה, וכל נקודה אסטרטגית המודיעה לנהג שבסמיכותו נמצאים ילדים בקרבת הכביש. כתוצאה מכך, יוריד הנהג את הרגל מהמצערת, ויסיט מבטו על הנעשה מסביב ביתר תשומת לב.

מתוך סבב ניסויים שנערך בשוודיה בפרק זמן של שנתיים, נחשף כי היערכות משולבת של מודעות הסברתית, לצד זיהוי הנהגים להתרעות על ידי המנגנון, מפחיתים את המהירות הממוצעת בכבישים שונים וכן יעילים יותר, בין השאר, ממצלמות מהירות המתפקדות כאכיפה נייחת. דוגמה לכך היא שבדרכים בהן המהירות המותרת היא 70 קמ"ש, חלה ירידה ממוצעת של כ-13 קמ"ש במהירות הנסיעה, ובמקומות בהם הגבלת המהירות היא 50 קמ"ש בלבד, הפחיתו הנהגים את מהירותם בכ-7 קמ"ש.

גם ראשי התעבורה בבריטניה, שם נפגעים רבבות מידי שנה, ממתינים בכמיהה לקבלת המערכת, ומקווים להפיק תועלת מהשתלבותה הנחוצה. בשנת 2005, נרשם שיא של 28,126 ילדים ונוער בגילאי 0-15 שנפגעו בתאונות דרכים, מתוכם 3,331 חוו פציעות קשות, ו-141 נהרגו. אלו גם כוללים 11,250 הולכי רגל בגילאים הנ"ל, כשמתוכם 63 מצאו את מותם, ובעיקר בשטחים עירוניים והומי אדם.

גם בישראל מוכת קורבנות הדרכים, נפצעים מידי שנה עשרות ומאות ילדים בתאונות דרכים קשות. על פי נתוני 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים', נספו בכבישים מקום המדינה 4,802 ילדים ובני נוער. ראוי ונכון שהרשויות בארץ ירתמו לאמץ כל פיתוח המסייע בצמצום התאונות והורדת הסיכון לפגיעה בילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully