וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצולה מתחשמלת

13.4.2009 / 11:43

יגואר תשיק ב- 2011 גרסה היברידית לדור הבא של מכונית הפאר הסאלונית XJ. מלכת החשמל ממומבאי

לאחר שקיבלה חבילת סיוע בעלות של 300 מיליון אירו בשבוע שעבר מממשלת בריטניה, היצרנית הבריטית בבעלות טאטא ההודית, מתעתדת להפנות משאביה לחטיבת המכוניות ההיברידיות. יגואר תחבור למחנה המשפחתי הצומח של יצרניות אחרות כמו טסלה, ניסאן, ופיסקר, אשר פעלו בדממה מחרחרת לפגוע בסיכויי השברולט וולט האמריקנית, ואחותה האירופית אמפרה מבית מותג אופל. האמנם יגואר, תהיה הראשונה בקבוצת הסאלון החשמלית?

ה-XJ החדשה תערוך הופעת בכורה בעוד כשנתיים - אלא אם יצוצו משברים חדשים ובלתי צפויים בפיקוח ההודי. לא מכבר סיפרנו לכם כי לנד- רובר תחשוף מכונית פנאי קומפקטית היברידית –LRX, אולם גם חידושים אלו אינם מבשרים על אופטימיות במסדרונות יגואר, היות וטאטא נאלצה לקחת עבור רכישת לנד-רובר הלוואת גישור המוערכת בכ-1.5 מיליארד דולרים. ספק אם כך שתוכל לכסות סכומים אלו על ידי מכירת הטאטא נאנו העירונית שעלותה היא 2,000 דולרים, או לעסוק בפיטורי עובדים למזעור הנזקים.

הניסיון של יגואר עם הנעה היברידית איננו חדש. בשנה האחרונה נראתה גם ה- XK החשמלית הספורטיבית מבצעת ניסויים במסלולי המירוץ. אך ה-XJ, תהיה שונה ממנה ותנסה לפרוץ קדימה לפני פלוגת הגרמניות של אודי, ב.מ.וו ומרצדס. מערכת ההנעה ההיברידית ב-XJ, תשען על תבנית דומה המשרתת את השברולט וולט. זו מסתייעת בסוללות המוזנות דרך רשת החשמל העיקרית, וכן נטענות על ידי מנוע חשמלי זעיר על מנת להגדיל את טווח הנסיעה. מטרתה של יגואר- מלבד העושר והאיכות, תהיה בראש ובראשונה לתפוס את המתחרות על הליפט – ולהעניק לנוסעים חווית נסיעה נדיבה ונטולת מועקה מצפונית.

שאיפותיה הירוקות של יגואר, הן לאפשר לנהג לגמוע עימה מרחק נסיעה של 49 ק"מ על כוחו של המנוע החשמלי בלבד, ולהחזיר בתחנת הדלק ממוצע של 20 ק"מ לליטר. שיעור פליטת המזהמים יעמוד על 120 גק"מ CO2; הביצועים ישחקו תפקיד משנה ויהיו מתונים בהתאם לצורכי השימוש: מהירותה המרבית תהיה 190 קמ"ש והשיגור ל-100 קמ"ש ייארך כ-10 שניות חרישיות. מבנה האלומיניום יישאר על כינו, וכאן מגלים ביגואר כי יופחתו ממנו 100 ק"ג שלבטח ימצאו ביטוי ביכולתה הדינמית. מחירה של ה-XJ ההיברידית, לא צפוי להיות זול במיוחד לנוכח כמות ההשקעה בפיתוחה או צרותיה הפיננסיות של טאטא.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully