וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אסטון מרטין רפיד

15.4.2009 / 2:06

חיזוק נוסף לשוק מכוניות הספורט עם 4 דלתות: אסטון מרטין חושפת תמונה ראשונה של הרפיד הסדרתית. פורשה פנמרה, מאחורייך

בהמשך לגל חשיפות של מכוניות ספורט יוקרתיות להן 4 דלתות, גם אסטון מרטין מאשרת כעת סופית כי הרפיד, גרסת ה-4 דלתות החדשה של החברה, נמצאת בסוף שלבי הפיתוח וכי היא צפויה לפגוש את הקהל בחודש ספטמבר 2009 בתערוכת פרנקפורט ואף להגיע אל הלקוחות האמידים במהלך שנת 2010.

הרפיד הוצגה כמכונית קונספט בשנת 2006 במהלך תערוכת דטרויט עם הבטחה להיות מכונית הספורט 4 דלתות האלגנטית ביותר בעולם. הצהרה שוודאי יצרה לא מעט לחצים בפורשה אשר הקדימו מעט וחשפו בחודשים האחרונים את הפנמרה, המציעה מפרט דומה למדי לזה של אסטון מרטין.

בכל הקשור לעיצוב, אנשי אסטון מרטין מספרים כי דבר לא נחסך בעיצובה. היא תוכננה בקפידה כדי ליצור מראה זורם וחלק למרות ההתארכות ובכל כיוון שמתבוננים בה אפשר בקלות לזהות את שיוכה המשפחתי לבית אסטון מרטין. בצעד מעט חריג, הוחלט להעניק לזו דלתות כנפי ברבור אשר נפתחות מעלה והחוצה כדי ליצור גישה נוחה אל הקבינה. זו אגב מיועדת להכיל ארבעה נוסעים, עם עדיפות ברורה לילדים מאחור, או למבוגרים בנסיעות קצרות.

בהתאם להקפדה על ההופעה הנאה של מכוניות אסטון מרטין, ישנה הבטחה ברורה לשמירה על ביצועים מרשימים והתנהגות כביש ספורטיבית. וכך, בחזיתה של הרפיד תשכון גרסה נוספת של מנוע ה-V12 של החברה וזה יפיק לא פחות מ-470 כ"ס ו-61 קג"מ מנפח של 6.0 ליטר. הכוח יעבור אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 'טאצ'-טרוניק' (אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני). ומה לגבי ההתנהגות? מאסטון מרטין נמסר כי סעיף ההתנהגות וההנאה מהנהיגה הופקד בידי מחלקת הפיתוח של החברה השוכנת במסלול נורבורגרינג המפורסם שבגרמניה, כך שפוטנציאל בהחלט יש שם.

במבט רחב יותר על החברה הבריטית, עולה הרושם שהפרידה מפורד ביולי 2007 עשתה לה רק טוב, שכן מאז משערי המותג הנחשק נפלטות מכוניות חדשות וגרסאות רבות מבכל זמן, כולל הרצון להחזיר את מותג העבר 'לגונדה', וזה עוד לפני שנגענו בהשקעה העצומה של החברה בספורט המוטורי והכנסת מכונית רשמית לקטגוריה הבכירה של הלה-מאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully