וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט&קרייזלר. הסוף?

הדר תדמור

15.4.2009 / 13:14

מנכ"ל פיאט סרג'יו מרצ'יונה: אנחנו מוכנים לזנוח את שיתוף הפעולה עם קרייזלר בעקבות מחלוקות עם ועדי העובדים

מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרצ'יונה, אמר כי הוא מוכן לזנוח את התוכנית ליצור שותפות עם קרייזלר, אם ועדי העובדים של החברה האמריקנית יסרבו לקבל את קיצוצי העלויות הנרחבים, כך דיווח העיתון 'גלוב אנד מייל' הקנדי.

"אנחנו לגמרי מוכנים לעזוב את הכול", אמר מרצ'יונה בראיון לעיתון, והוסיף: "אנחנו לא יכולים להתחייב לארגון הזה אלא אם נוכל לראות אור בקצה המנהרה". מרצ'יונה אמר כי הוא רואה סיכוי של 50-50 ליצירת שיתוף הפעולה בין שתי יצרניות המכוניות, בעקבות המחסור במשא ומתן עם ארגוני העובדים, בעיקר בצד הקנדי.

בתחילת החודש פורסם כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר שהוא מוכן לתת לקרייזלר לפשוט את הרגל ולהימכר בחתיכות, אם יצרנית המכוניות לא תצליח להגיע להסכם שיתוף פעולה עם היצרנית האיטלקית פיאט. מאז חודש דצמבר קיבלו GM וקרייזלר סיוע בשווי 17.4 מיליארד דולר כדי להימנע מפשיטת רגל, לאחר שמכירות המכוניות הגיעו לרמת שפל של 27 שנה.

76 אחוזים מהציבור האמריקני היה מעדיף שיצרניות המכוניות GM וקרייזלר יפשטו רגל מאשר שהממשל יזרים סיוע נוסף לחברות. כך עולה מסקר שפירסמה בתחילת החודש רשת CNN. לעומת זאת, 22 אחוזים מהנסקרים אמרו כי היו מעדיפים שהממשל יעניק סיוע נוסף לשתי החברות, מאשר שהן יפשטו רגל.

GM וקרייזלר מעסיקות יחדיו כ-160 אלף עובדים בארה"ב, וקריסתן עלולה לפגוע קשות בשוק העבודה של העיר דטרויט וסביבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully