וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסיין אינסינייה

16.4.2009 / 9:37

למרות הצרות הכלכליות, אופל מעניקה לאינסינייה חבילת ביצועים עמוסה מסדנת הבית OPC. רק 325 כ"ס לדיכוי המשבר

אופל ותאומתה ווקסהול, מפתחות לאחרונה רוטינת הבראה קצת מסוכנת: כסף בחשבון - נאדה, גרמניה משחקת ב"פטריוטיזם" אך מחפשת גלגל הצלה מאיזור המפרץ, ובפעם האחרונה שמשהו חיובי עטף את המהנדסים, היה זה באירוע הכתרת האינסינייה למכונית השנה באירופה.

אז מה ניתן לחלץ בעתות מתח ומשבר בדרך פלאים? עוד גרסת ביניים חסרת מחץ? תוספות של פגושים נשכניים? לא כאן טמון הפתרון. אופל הפנימה שעליה לגלף כל מה שניתן מהגזע המודרני ללא פשרות, לפחות עד שתוכתר מלכה אירופית חדשה. זאת היא עושה בעזרת חטיבת הביצועים הבייתית OPC - Opel Performance Center, שם ציידו הצוותים את האינסינייה במראה משחר לטרף, ובביצועים של מכונית חסרת רסן שאיננה מפחדת להרים את ראשה מול אודי S4 וחברותיה.

שעת כושר

משלח היד באינסינייה VXR, איננו שונה באופן דרסטי מאחיותיה לאותו מיתוג. כך היה בעבר עם האסטרה המשפחתית, הקורסה, ואפילו ה-VXR220 – הרודסטר של היצרן כשלאחרונה, דיווחנו כאן גם על ה-VXR8 הקיצונית שזרקה לזירה 431 כ"ס. באינסינייה העניינים קצת יותר רגועים; מבחוץ ההבדלים ברורים, ואפשר להתרשם מניפוחי חזה לא שמרניים במיוחד, עיבוי בתחומי הפגושים, וחישוקים מוגדלים ל-20 אינטש, אשר חותמים את הפרק הדקורטיבי.

ממשיכים פנימה, ושם רתומים הנהג והנוסע למושבי ספורט תוצרת 'רקארו', כשהאחרון מתענג על גלגל הגה מעוטר עור, ומלטף ידית הילוכים בכיתובי VXR. כפי שצויין לעיל, נוכח דימיון מוחשי בין הדגמים השונים. אם כי בפעם הראשונה, משלבת החטיבה באחת ממכוניותיה גם הנעה כפולה הדומה לזו המשרתת את סאאב X9-3 טורבו אך עם שיפורים ניכרים, וכן לא הסתפקה בחלוקת עוצמה כפי שמצויה במערך 'האלדקס', או אלקטרוניקה ספרטנית.

כאן מדברים באופל על מצע אתלטי שיעניק לנוסעים תחושה הששה אלי קרב בתקיפת העיקולים. מערכת ה-AWD, שודכה למתלים שכוילו על הצד הקשוח והונמכו בכ-10 מילימטרים על פני הדגם המשפחתי. עוד במתכון דיפרנציאל מוגבל החלקה שמא הכוח לא יתורגם לכביש במלואו, ושיפור נוסף חל גם בתקשורת עם הכביש בדרך לזרועות האוחזות בגלגל ההגה. אלו הושגו בשנה החולפת דרך מקצה שיפורים על מסלול הנורבורגרינג, שהפך ברבות השנים למכה של מפתחי השלדות.

העוצמה של האינסינייה VXR, מקורה ממנוע טורבו בנפח 2.8 ל' V6 המעמיד לרגלו הימנית של הנהג 325 כ"ס, ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית לה שישה הילוכים. מפרט זה מתיר לה זמן שיגור ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. כדי להישמר מפני צרה, נועלים הדיסקים המאווררים מערכת בלמים משודרגת תוצרת 'ברמבו'.

את האינסיניה ניתן יהיה לרכוש בכמה מרכבים: סטיישן (ספורט-טורר), האצ'בק, וכמובן סדאן. מבחר הגוונים יהיה עצום וכולל בחזית את מרקם ה'כחול שמיים' הייחודי למשפחת ה-VXR ועוד שלל צבעים עזים. גרסה זו תחל להמכר בקיץ הקרוב במחיר העולה על 30 אלף לירות שטרלינג שהם כ-190 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. אל תתלו תקוות לראות אותה אצלנו, היות וגם הגרסה המשפחתית (תחת מותג אופל) אינה מתוכננת לעשות עלייה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully