וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים לאודי Q7

16.4.2009 / 10:59

רכב הפנאי של אודי זוכה לרענון אופנתי של אמצע החיים, 3 שנים אחרי הולדתו. בקנה: קוסמטיקה קלה, ומנוע דיזל חסכן וירוק

כשקבוצת הפרימיום מנסה להיות סובלנית יותר כלפי הסביבה – משהו נרקב עוד יותר בממלכת בתי הקפה. הנה לכם אודי Q7 2010, שעובר עתה מתיחת פנים הדורשת מכם בהייה ממושכת כדי לאתר מה בדיוק התחולל על גופו. מעברם השני של ווילונות הראווה, מביטות עליו ב.מ.וו, פורשה וגם וולוו, כאשר כל אחת כבר הספיקה לאפר את התוצרת המתחרה ולחדש לרוכשים עם אלמנטים מודרניים למתבונן.

ומה באודי Q7? אותו דבר, אבל בקטן. בחלקו הקדמי, השבכה מקובעת כעת כמיטב מסורת מכוניות המשפחה והגריל מוסגר במרכזה. כלומר השינוי ממוקד בפגושים והעצמת המראה המאיים ממילא. עוד בויזואל, הגוונים התעמקו עם אפשרות להשחרה בספי הפגוש, גחון בצבע אפרפר, קשתות הגלגלים בולטות במעט וכך גם המראות המגיעות בשני צבעים שונים. חותמים את סעיף ההחצנה חישוקים חדשים בקוטר 19 אינטש ונורות LED אה-לה A5.

מאידך, דברים יותר קונקרטים מתרחשים מתחת לפני השטח. בתא הנוסעים למשל, אודי החליפה את בקרת הקונסולה הוותיקה בדור ה-3 לממשק ה-MMI – המפקח על מערכות המכונית דרך גלגל פיקוד מוכסף. עוד באווירה דיפוני עץ חדשים ונעימים יותר המשתלבים בהרמוניה עם מושבי העור ומערכת ניווט משוכללת המופעלת קולית. כן קיימים נגיעות נוספות על פי רמת גימור אולם אלו נעשים על פי בחירה.

שישה מנועים בהיצע

בסוללת המנועים ב-Q7, שש יחידות ממלאות את המדפים. כל הגרסאות, דיזל ובנזין משיגות שיפור בצריכת הדלק והפחתה ממוצעת של 5 גק"מ CO2 בכל קשת הדגמים. אולם החיזוק המשמעותי עבור החסכנים והמודאגים, מגיע ממשפחת פולקסווגן טוארג. באמצע הליין, מתברג מעתה מנוע 3.0 ל' V6 טורבו דיזל (TDI) ידידותי ומאופק לו 240 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 10.9 ק"מ לליטר, ואילו סמוך למדרכות הנתונים יהיו מעט פחות אופטימיים. לצערנו, פליטת המזהמים עדיין מחריבה ריאות ומשחררת 235 גק"מ CO2 לחמצן.

מלבד אלו, ימלאו כהרגלם את שורות הבנזין, מנועי ה-TFSI המוכרים. אלו מספקים בין 280 כ"ס ממנועי שישה צילינדרים וממעל, שמונה צילינדרים הסוחטים 350 כ"ס הגם רוצחים בתחנת הדלק, עם נתון ממוצע של 4.4 ק"מ לליטר בעיר. בקצה העליון ורק לעשירון העליון, אפשר גם להתפנק על V12 בנפח 6.0 ל' הדוחף 500 כ"ס ו-100 קג"מ עם קרבה משפחתית חזקה לאודי R10 TDI המשמש את קבוצת המירוץ של היצרן בלה-מאן. כפי ששמו מרמז, האודי Q7 יגיע במועד הסמוך להשקתו הרשמית גם אלינו, מתישהו לקראת 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully