וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הב.מ.וו שעוצרת קליעי קלצ'ניקוב

16.4.2009 / 11:05

ב.מ.וו חושפת גרסה משוריינת נוספת לרכב הכביש-שטח X5. האם היא מיועדת לאנשי חוק או לטרוריסטים?

מישהו צריך לגלות לב.מ.וו (ואנא, מוקדם), שרשויות החוק אינן המתענינות הבלעדיות למכוניות חסינות אש מסוג ה-X5 'פלוס'. מלחמות הקליעים ומטעני הנפץ קפצו מדרגה לפני עשרות שנים, ונראה כי גורמי האכיפה רק כעת מתחילים להדביק את הפער שנוצר בין חובבי הפורענות לבין שומרי הסדר. ההנחה החברתית היא, שחלק מהעניין המוגבר של העבריינים ב-X5 נוגע לחזותו המאיימת, למוניטין הגרמני ומן הסתם לביצועיו.

התגובה של הבווארים לעניין הזה עדיין מצויה בחצי הדרך. מפני שגם הפעם הם עשו ניסיון שני רך מידי, כדי לערפל את משיכתו החיצונית, וליצור גרסה מאוד דיסקרטית שכמעט ואינה נבדלת מ-X5 בעטיפתו הרגילה. כך לדעתם ובהיעדר קוסמטיקה נוצצת, יפחת האפיל של ה-X5 בפני אנשים המסוכנים לציבור. מצד שני, אישים בכירים יפיקו מכך את המקסימום, בשל אותה חסינות בלתי מוחצנת לשינוע הנוסעים.

ומה עם טילים?

מלבד עמידותו בפני כדורי קל'צניקוב או AK-47 בעגת הסמטאות, קוטלג ה-X5 'פלוס' במדרג הבטיחות כ-APR6. כלומר חסין בפני אש חמה ומשלב בין מערכות אלקטרוניות מתקדמות להגנה פסיבית על הנוסעים. בתחומיו, ניתן להסתייע במערכת אינטרקום חיצונית לשיחות עם אנשים מחוצה לו, וכן הוא מצוייד במערכת ניטור המצלמת את המתרחש סביב המרכב בזמן אמת. בנוסף, להפחדת הפורצים, הוטמעה אזעקה רבת עוצמה המודיעה על פרצה באטימת החלונות או הדלתות.

בחרטום המוארך, שוכן מנוע בנפח 4.8 ל' V8, המנפק 355 כ"ס ודוחק כ-48 קג"מ ב-3,400 סל"ד. זמן השיגור למאה קמ"ש אורך 8.2 שניות ומהירותו המקסימלית היא 180 קמ"ש. לפי המפתחים ורשויות החוק, זהו חלון הזדמנויות מספק על מנת להמלט ולמצוא מסתור. השאלה שנותרה על השולחן היא מי בדיוק בורח ממי? השוטרים מהטרוריסטים - או להפך?

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully