וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ווטל יזנק ראשון בסין

ירון אדרי

18.4.2009 / 10:52

הגרמני העניק לרד בול פול-פוזישן ראשון מאז כניסתה לסבב. אלונסו יזנק שני, וובר שלישי. המילטון רק תשיעי, מאסה שוב לא העפיל ל-Q3

עם פרשת הדיפיוזרים המהדהדת ברקע, הגיעו הבוקר (שבת) כל קבוצות סבב הפורמולה 1 אל האירוע השלישי העונה בסין. אולם כבר במקצה הדירוג נראה היה כי משהו חסר לאותן קבוצות שעד כה הראו יתרון ברור על המסלול בזכות אותו אלמנט אווירודינמי שרק השבוע הוכרז רשמית על ידי ה-FIA כחוקי.

את ההקפה המהירה ביותר בתום Q3 קובע סבסטיאן ווטל, שרושם לעצמו פול-פוזישן שני בקריירה וראשון לקבוצת רד בול. ווטל הצליח לעשות זאת ממש בעור שיניו, היות ותקלה במכוניתו איפשרה לו לצאת להקפה מהירה אחת בלבד שכאמור זיכתה אותו בעמדת הזינוק הבכירה. בן קבוצתו מארק וובר, שהיה הנהג הדומיננטי ביותר בכל קטעי הדירוג, יזנק מהמקום השלישי. את ההפתעה החיובית מספק פרננדו אלונסו שזכה למספר שדרוגים במכונית הרנו שלו, ויזנק מחר מהמקום השני. מי ששמחה יותר מכל היא רנו עצמה, אשר מייצרת את המנועים לשלושת הנהגים.

ומה קורה עם בראון? לאחר שבשני המירוצים הראשונים לעונה זינקה מלפנים, הפעם יסתפקו בקבוצה במקומות 4 ו-5 מהם יזנקו רובנס באריקלו וג'נסון באטון בהתאמה. יארנו טרולי (טויוטה) יזנק רק מהמקום השישי, כשבן קבוצתו טימו גלוק לא מצליח להעפיל ל-Q3. גלוק ממוקם 14 ברשימת הנהגים, אולם "קנס" על החלפת תיבת הילוכים במכוניתו יציב אותו בעמדה ה-19. נציג נוסף של אותן "קבוצות הדיפיוזר" הוא ניקו רוזברג (וויליאמס) שיזנק שביעי.

שאר המתחרים בעשירייה הראשונה הם קימי רייקונן, ששוב מראה כי קבוצתו מתקשה להדביק את הפערים למרות הוויתור על ה-KERS והשינויים הפרסונליים שנעשו בפרארי בשבוע האחרון. בן קבוצתו פליפה מאסה, כלל לא העפיל ל-Q3 ויזנק מהמקום ה-13. לואיס המילטון, שכמו רנו גם קבוצתו מקלארן מספקת לו מכונית מעט משודרגת, יזנק תשיעי. סבסטיאן בואמי, צעיר נהגי הפורמולה 1, מציב את הטורו רוסו שלו במקום העשירי.

גרנד פרי סין – סדר הזינוק

1. סבסטיאן ווטל, רד בול
2. פרננדו אלונסו, רנו
3. מארק וובר, רד בול
4. רובנס באריקלו, בראון
5. ג'נסון באטון, בראון
6. יארנו טרולי, טויוטה
7. ניקו רוזברג, וויליאמס
8. קימי רייקונן, פרארי
9. לואיס המילטון, מקלארן
10. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו
11. ניק היידפלד, ב.מ.וו
12. הייקי קובליינן, מקלארן
13. פליפה מאסה, פרארי
14. קאזוקי נקג'ימה, וויליאמס
15. סבסטיאן בורדה, טורו רוסו
16. נלסיניו פיקה, רנו
17. רוברט קוביצה, ב.מ.וו
18. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה
19. טימו גלוק, טויוטה
20. ג'יאנקרלו פיסיקלה, פורס אינדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully