וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לקראת המהפך החשמלי

18.4.2009 / 13:56

ממשלת בריטניה תעניק סבסוד מקסימלי של 5,000 פאונד לכל אזרח שירכוש מכונית חשמלית. מתי אצלנו?

הפרלמנט בבריטניה חותר להעביר החלטה כלכלית מהפכנית על מנת לדרבן את האזרחים לרכוש מכונית חשמלית: עד 5,000 פאונד (כ-30 אלף שקלים) החזר מעלות הקנייה לכל אדם שיחפוץ במכונית נטולת תלות בבנזין או סולר, כאמצעי תחבורה. כך מפרסם השבוע 'טיימס' הבריטי. תכנית זו חוברת לשלושה פרויקטים מקבילים: הפחתת שיעור פליטת המזהמים, קיצור זמני המתנה ברמזורים, וכן תכנית "החלף את רכבך הישן בירוק וידידותי, וקבל 2,000 פאונד במקום".

בין התהודות הצפויות, מקווים גורמים במשרד האוצר הבריטי כי הצעות אלו יסייעו למנף את מצב המסחר הרעוע בתעשיית הרכב בבריטניה; רק בחודש האחרון נפלו המכירות באי בכ-30 אחוזים. באירופה המצב אף חריף יותר, עם צניחה של 40 אחוזים בספרד ובגרמניה, השוק הגדול ביבשת. התכנית החשמלית נכללת כסעיף מרכזי בתוכנית החומש של הממשלה להפחית את זיהום האוויר על פי הנחיות האיגוד האירופי המתווה את התהליך. משרד האוצר מקצה כ-250 מיליון פאונד לשם כך, ולא ידוע עדיין הסכום המדויק שיופנה בעקיפין אל כיסם של האזרחים.

היועצים הבכירים במשרד התחבורה הבריטי, גורסים כי אחוז המשתמשים באלטרנטיבה חשמלית מיוצב כיום על 0.1 אחוזים בלבד, מתוך 26 מיליון כלי רכב הנעים על כבישי המדינה. עוד בטענתם, כי ניתן להפחית את ה-CO2 בחמישים אחוזים על ידי שימוש במכוניות חשמליות הנעות לטווחים של 50 ק"מ. הספקות שעולים בלב ליבם של המחליטים, מרוכזים סביב סוגיית פריסת התשתית החשמלית. ראש העיר לונדון, בוריס ג'ונסון הצהיר לאחרונה כי ישקיע בפיתוחה וידאג לרשת את העיר על ידי 250 אלף נקודות טעינה שיתרמו מכוחן לכ-100 אלף כלי רכב חשמליים בעתיד (הרחוק מאוד מסתבר).

בפרובינציה הקטנה שלנו, אנו מסתפקים בינתיים בהצלחות בינלאומיות כשל חברת 'בטר פלייס', אשר ממשיכה להוסיף עוד נקודות טעינה למכונית החשמלית ביעדים שונים ברחבי הארץ והעולם. ומה בנוגע לתמריצים מהממשלה החדשה ולהטבות מס? לא היינו מסתמכים על זה, וגם לא על זינוק נחשוני בעידוד התחבורה החשמלית בכללותה כאשר יש בעיות מנהלתיות בין הגופים השונים האמונים על התעבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully