וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסינה רוצה תואר ירוק

20.4.2009 / 12:13

בתום ריגושי מכונת הקרב VXR, מכונית השנה באירופה מצרפת לאחיותיה גרסה אקולוגית – ECOFLEX. השקט שאחרי הסערה

ההיסטוריה אומרת כי התיבול המערבי הנפוץ, דורש את קיומה של גרסת טורבו-דיזל גמישה. ואם אפשר, עדיף שזה יקרה במרכב סטיישן או 'ספורט-טורר' וורסטילי, ובשידוך לגיר ידני - בדיוק כמו שאוהבים באירופה. לאופל (ווקסהול) יש כבר אופציה כזו במשפחת האינסיניה. אך היא פחות מוחצנת מאחותה המרובעת, והמנועים כפי שראינו בתערוכת פריז האחרונה, לא הפתיעו במיוחד.

אולם כעת, אופל מתבלת את האינסינה בטכנולוגיית ה-'ECOFLEX' הירוקה של GM אליה נחשפנו בשנה האחרונה דרך קודמתה לתפקיד – אופל ווקטרה. במקביל זכתה גם האסטרה המשפחתית לשדרוג ובסיועה של הקורסה הקטנה גם קבוצת הסופר-מיני התחבבה על הסביבה. אלא שבמקרה האינסינה התואר המלכותי דורש דו-שיח פוליטי, ולאחר גרסת השרירים VXR, המדף הידידותי מחכה לאופציה המתאימה בזמני משבר.

בתחילת הדרך, תציע היצרנית את האינסינה 'ECOFLEX' במרכב סדאן והצ'בק, ולאחר מכן תצוף גרסת הסטיישן האהובה. המנוע מלפנים לא שודרג באופן ניכר בביצועיו, ומחלץ את אותם 160 כ"ס מנפח של 2.0 ל' בהגדשת סולר. 0-100 קמ"ש אורכים 8.9 שניות ומהירותה המרבית היא 215 קמ"ש.

למרות זאת, שינויים ביחסי העברה בתמסורת והפחתת מקדם הגרר, מייעלים את זמינות המומנט ומפיקים בצוותא צריכת דלק טובה יותר. אלו הושגו בשל הנמכת המרכב בכ-10 מילימטרים ומקדם גרר של 0.26. בזכותם, האינסיניה צורכת 18.1 ק"מ לליטר סולר, כ-10 אחוזים מינוס מגרסת הדיזל הסטנדרטית.

מה משחררים המפלטים? 136 גק"מ CO2 בדרך לקנה הנשימה ולריאות. בהחלט נתון חיובי, המקרב אותה צעד חשוב ליעדי האיחוד האירופי (130 גק"מ) שנקבעו ל-2012. האינסינה כפי שסיפרנו לכם, לא תגיע לישראל ואין צורך לשער שדיזל משודך לגיר ידני - עם ECOFLEX או בלי, זה טאבו מוחלט בארץ האוטומט והליסינג.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully