וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט וג'נרל מוטורס. פרק ב'?

20.4.2009 / 13:42

היצרנית מאיטליה שוקלת שותפות בינה לחטיבות האירופיות והלטיניות של ג'נרל מוטורס ולהפוך ליצרנית השנייה בגודלה בעולם. זוכרים מה קרה בפרק א'?

פיאט מעוניינת להרחיב את פעילויותיה, ולחבור לנציגויות האירופאיות והלטיניות של GM. כך עולה מדיווח באתר 'אוטוניוז אירופה'. אם אכן תוגשם השותפות, פיאט תהפוך ליצרנית השנייה בגודלה בעולם תחת טויוטה, ותדחוק למקום השלישי את פולקסווגן שתנסה לאמת את התחזיות הכלכליות עד סוף השנה, ולתפוס את המקום השני במקום GM. האם פיאט תקדים את פולקסווגן ליעד?

לאחרונה, מנהלת פיאט משא ומתן מול קרייזלר להשגת מיזוג בין התאגידים כדי למשוך את האמריקנית מהטביעה הפיננסית אליה נקלעה. אך בעקבות סכסוכי עובדים בצד האמריקני, קיים סיכוי לפיצוץ בין שני הגורמים. כרמז לתרחיש דמיוני, המספרים מלמדים כי ב-2008, פיאט, קרייזלר ו-GM מכרו יחד כ-7 מיליון מכוניות, כולל את מותגי אירופה (אופל) וסקנדינביה ( סאאב, וולוו), העומדים למכירה בימים אלו.

בג'נרל מוטורס טוענים ששיחות אלו הן ממש היפוך היוצרות. היות ולפני תשע שנים, הייתה זו GM שרכשה 20 אחוזי בעלות על פיאט בסכום של 2.4 מיליארד דולרים. האינטגרציה דאז אפשרה לכל אחת לפעול בתחומה, אך נרשמו גם פיתוחים משותפים בקבוצה הסופר-מיני והמשפחתיות. שתי החברות שילבו כוחות בהכנת הפלטפורמה לפיאט גרנדה פונטו ולאופל קורסה, וכן במישור הטכני עם הצגתו של מנוע דיזל קטן נפח.

החיבור בין השתיים הסתיים ב-2005 בקול צורם, לאחר שפיאט דרשה להשתחרר מכבלי GM לאור כשלונותיה הרבים כדוגמת הפיאט סטילו הקומפקטית. ג'נרל מוטורס שילמה לפיאט כ-2 מיליארד דולרים עבור נזקי הפיצול, ובכך נמנעה מהתחייבותה לרכוש כ-80 אחוזים מפיאט. באופן אירוני, הפעם פיאט היא על תקן המלאך, ואילו GM זקוקה לסיוע. אין זה מחייב כי פיאט תשפיע על מותגי אירופה של שברולט הנמכרים גם בישראל. אך לבטח יהיו לכך השלכות בקבוצת המיני המתנפחת, ובטכנולוגיות ידידותיות לסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully