וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום חשמלי מסין

21.4.2009 / 14:06

חברת BYD הסינית חושפת בתערוכת שנחאי קרוסאובר חשמלי בעל טווח נסיעה של 330 ק"מ. המערב מתרשם

תערוכת שנחאי שנפתחה שלשום בסין, שומרת כהרגלה על הפטריוטיזם ומקבעת תארים ליד התוצרת המקומית. אולם גם מחוצה למולדת, חלה התענינות גוברת, ונראה כי התערוכה מצליחה לעורר סקרנות גם בשווקים באירופה. היום חשפה יצרנית הסוללות וכלי-הרכב BYD ( ראשי תיבות ל"בנה את חלומך"), את הקרוסאובר המשפחתי BYD6 הנעזר בסוללות לית'יום יון ומנוע חשמלי לשנע את המשפחה.

לטענת היצרן, מסוגלת המכונית להגיע לטווח נסיעה של 330 ק"מ בין טעינות בטווחים עירוניים, ועד 528 ק"מ במהירות קבועה ובתנאי שזו אינה חוצה 50 קמ"ש. היכולת הדינמית לא תשבור שיאים או תעלה חיוכים, אך ראוי לציין כי מרכב מסיבי המגיע למאה קמ"ש ב-8 שניות חרישיות, מלמד כי הסינים מתקדמים אל עבר מערך המשלב משני העולמות – ביצועים וחסכון.

חברת BYD ידועה בין היתר כאחת מספקיות הסוללות הגדולות בעולם לתעשיית הרכב ולתחום התקשורת. רק ב-2003, צירפה אליה את חטיבת המכוניות. שאיפותיה הן לייצר כלי-רכב מכל הסוגים ולכל פלח, העושים שימוש במנועים היברידים ולהציע חלופה ידידותית ויעילה לבנזין ולסולר.

גם בישראל, אנו צפויים בעתיד לדגום חלק מתוצרתה. אלא שלנוכח מאבק משפטי על יבוא מכוניותיה של BYD המתחולל בין חברת 'כלל תעשיות' ל 'חברת המזרח לשיווק מכוניות' – שויתרה על הזיכיון אך חזרה בה מהחלטתה, העניין נמצא בהקפאה עד לתום ההליכים המשפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully