וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: בפרארי לא מאבדים תקווה

ירון אדרי

24.4.2009 / 9:41

פורמולה 1: פרארי תוותר על העונה?; WRC: לואב רוצה נצחון חמישי; מוטו GP: רוסי פורש לראלי; נאסקאר: נצחון בגיל 50; IRL: קטסרונבס נקי

פורמולה 1: פרארי - מלחמה או נסיגה?

ביום ראשון הקרוב יערך המירוץ הרביעי לעונת 2009 של הפורמולה 1 במסלול שאקיר שבבחריין (שידור חי בספורט 5+ החל מהשעה 14:50). אחרי שני אירועים רטובים, צפויים הנהגים להגיע אל החום של המדבר כשהפעם סופות חול עתידות לפקוד את המסלול, מה שעלול שוב שבש את התוכניות של הקבוצות.

אחרי שלא הצליחה להשיג אף נקודה מ-54 אפשריות, בפרארי יודעים כי רק נס יהפוך עבורם את המצב. אלא שבקבוצה מנסים לשמור על השקט הנפשי, ולמרות הלחץ טוענים כי לא איבדו את התקווה. שינוי משמעותי הם אומרים, יהיה רק במירוץ הבא בספרד. אם זה לא יבוא, כנראה שלא תהיה לאיטלקים ברירה אלא לעשות את שעשתה הונדה בשנה שעברה – לוותר על הכל ולהתחיל לעבוד על המכונית לעונה הבאה.

מי שקורא לפרארי לעשות מהלך משנה חיים הוא דיוויד קולטהארד. הנהג ספייר של רד בול כותב ב'דיילי טלגרף' כי לא מקימי רייקונן תבוא הישועה: "אני לא מכיר את פליפה מאסה כל כך טוב, אז אני לא יכול להגיב לגביו. רייקונן היה בן קבוצה שלי והוא אף פעם לא הראה יכולת להוביל פיתוח מכונית". הפתרון לדעתו הוא רק פרננדו אלונסו (רנו), שאכן עשוי להצטרף לאדומים בעתיד. אגב, הספרדי עדיין מאמין כי אליפות אפשרית עבורו העונה, מה שמחזק את דבריו של קולטהארד. ואם להאמין לנהג העבר גרהארד ברגר, אלונסו יגיע לפרארי כבר בעונה הבאה למרות שלשני נהגיה חוזה חתום עימה. בעונה שכזו, במארנלו יעשו הכל כדי שהבושה לא תחזור גם אם זה אומר לערוף ראשים.

התבטאות חריפה כנגד הקבוצה השמיע ניקי לאודה, נהג פרארי בעבר ואקס אלוף עולם, שטוען כי הסיבה לכשלון החרוץ היא העובדה כי רק איטלקים מנהלים אותה. לדבריו, ההצלחה בתקופת ניהולו של רוס בראון היתה בגלל היותו בריטי. "תרבות הספגטי" כך מכנה לאודה את האיטלקים, "יכולה להוביל רק לכאוס". בינתיים, מאשר מיכאל שומאכר כי הוא נמצא במגעים עם פרארי לקבלת תפקיד בכיר בקבוצת המירוץ, ואולי אף ניהולה. אם גם זה לא יעבוד, לאודה ימצא משהו אחר להתלונן עליו.

פרומולה 1: הקרב על הנקודה הראשונה

למרות שלזכות פרארי עומדים מבחני טרום העונה שערכו מאסה ורייקונן בבחריין, מה שאולי ייתן להם יתרון קל בהסתגלות לתנאים, הם צריכים להביע דאגה. פורס אינדיה, המתחרה היחידה שלהם בקרב להשגת הנקודה הראשונה, תביא למירוץ מכונית משודרגת מבחינה אווירודינמית. חבילת השיפורים כוללת רצפה, דיפיוזר וכנף קדמית חדשים, וכמו כן שינויים במעטפת החיצונית. בכל מקרה, מאסה לבטח לא ישחזר כאן את הנצחון מהעונה שעברה.

פורמולה 1: 26 מכוניות על הגריד ב-2010

המשבר הכלכלי אמנם גורם ליותר ויותר קבוצות לפרוש מסבבי המירוצים בעולם, אך בפורמולה 1 המצב שונה בעיקר בזכות הקיצוץ האדיר שנעשה בעלויות התפעול של הקבוצות. השבוע הביעה יצרנית השלדות 'לולה' רצון לחזור לסבב כבר בעונת 2010, וכמוה סדנת 'פרודרייב' של דיוויד ריצ'ארדס שעד לפני חצי שנה הריצה את סובארו ב-WRC.

בראיון שנתן ל'אוטוספורט', אומר ריצ'ארדס כי התקופה הטובה ביותר להצטרף לסבב היא כעת, ועל כן "אנחנו רציניים ביותר לגבי כניסה לפורמולה 1 ב-2010". להזכירכם, ב-2007 החלה הסדנה לעבוד על מכונית הפורמולה 1 שלה במטרה להצטרף ב-2008, אולם לבסוף החליטה שלא לעשות זאת. שמו של ריצ'ארדס היה גם בין המועמדים לרכישת הונדה, לו היה חלק בגלגולה הראשון כקבוצת 'באר'.

אם אכן תצטרף 'פרודרייב' בעונה הבאה (יתכן ותחת השם אסטון מרטין הנמצאת בבעלותו של ריצ'ארדס), ויחד עם קבוצות 'USF1' ו'לולה', יעמדו על הגריד 26 מכוניות וזאת בהנחה שקבוצות קיימות לא תפרושנה. בנוסף אליהן, ישנם כחמישה גופים נוספים המעוניינים להצטרף לפורמולה 1, אך לא סביר שנזכה לראות יותר משלוש קבוצות חדשות בעונה הבאה.

פורמולה 1: השור מחליף מנוע?

את הצלחתה במירוץ האחרון, חייבת רד בול גם למנועי הרנו הפועמים באחוריה. אולם כרגע נראה כי המשך שיתוף הפעולה עם היצרנית מצרפת עומד בסימן שאלה. 'אוטוספורט' מגלה כי הקבוצה נמצאת במגעים עם מרצדס על הספקת מנועים לשנה הבאה. ייתכן והסיבה לכך טמונה בעובדה כי עתידה של רנו מעורפל, לאחר הצהרת נותנת החסות הראשית שלה ING לפני מספר שבועות כי שיתוף הפעולה ייפסק בתום העונה. העונה מספקת מרצדס מנועים לשלוש קבוצות, כשרק אחת מהן (בראון) מביאה תוצאות.

החלטה מוקדמת ככל הניתן לגבי החלפת המנוע היא דבר חשוב, היות ולרוב מדובר על ממדים שונים (גודל ומשקל) המחייבים שינויים במבנה האחורי של המכונית. אגב שינויים, רד בול מספרים כי הדיפיוזר החדש עליו עמל אדריאן ניואי ממש בימים אלה, יהיה מוכן לגרנד פרי של מונקו ב-24 למאי. בהתחשב במהירות אותה הציגו סבסטיאן ווטל ומארק וובר במירוץ האחרון ללא הדיפיוזר המשופר, בעיקר על אספלט יבש, מסתמנת יריבה עיקשת לבראון.

ויש חדשות גם מכיוון טורו רוסו. בעוד שבקבוצת הבת מופתעים לטובה מהישגיו של סבסטיאן בואמי, אכזבה נרשמת מצידו של סבסטיאן בורדה. אלא שלצרפתי יש תירוץ – לדבריו, המכונית אינה מתאימה לסגנון הנהיגה שלו והוא ממתין בקוצר רוח לשינויים במכונית של רד בול שיגיעו גם למכונית בה הוא נוהג. מי שלא מסכים איתו הוא אלוף העולם לשעבר ובן ארצו אלן פרוסט, שאומר שחוסר ההצלחה מגיעה מסיבה אחת בלבד – בורדה שלילי מידי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

WRC: לטבלה פשוט רוצה לסיים

אחרי שכשל לסיים שלושה מתוך ארבעה מירוצים העונה, כולל תאונה בראלי האחרון בפורטוגל שכללה 17 גלגלולים באוויר, למירוץ שיערך בסוף השבוע הקרוב בארגנטינה יש ליארי מאטי לטבלה (פורד) רק מטרה אחת - להגיע לקו הסיום, רצוי במקום הרביעי. הפיני הצעיר שממשיך לקבל את תמיכתו של מנהל הקבוצה מלקולם ווילסון, רוצה להוכיח כי כאן מקומו.

מי שמכוון מעט גבוה יותר הוא פטר סולברג. הנורווגי שמציג עד כה יכולת נפלאה למרות הסיטרואן קסארה הקשישה, שואף לסיים את העונה במקום השלישי באליפות הנהגים. כמו שזה נראה כרגע, יש לו סיכוי לא רע. פרט לכך, חולם סולברג על הזמנה מקבוצה רצינית שתאפשר לו כלים ראויים יותר להתמודדות מול היריבים. לאור התוצאות בשנים האחרונות, אולי כדאי שישאר במצבו הנוכחי.

שאלת השאלות בסוף השבוע, היא האם יצליח סבסטיאן לואב (סיטרואן) להשיג נצחון חמישי מתוך חמישה מירוצים. אולי יהיה נכון יותר לשאול כמה מירוצים לפני תום העונה הוא יוכתר לאלוף בפעם השישית ברציפות. את ביצועיו של לואב ושאר נהגי ה-WRC ניתן יהיה לראות בימים הקרובים בסיקור היומי של ערוץ 'יורוספורט', או בשידורים חיים באתר הרשמי.

מוטו GP: העתיד של רוסי

קייסי סטונר הותיר את ולנטינו רוסי מאחור במירוץ פתיחת העונה בקטאר. בימאהה טוענים כי היתרון נמצא בשלדת הקרבון של הדוקאטי, ורוסי בטוח שהפערים ילכו ויצטמצמו. אלא שלא רוכב כמוהו יוותר בקלות, ואלוף העולם מודיע כי כבר ביום ראשון הקרוב יתקוף בכל הכוח (שידור חי ב'ספורט 5 לייב החל מהשעה 09:00). המירוץ שיערך במסלול מוטגי ביפן, יהיה ה-700 במספר של סבב האופנועים הבכיר בעולם מאז החל ב-1949.

קריירת הדו גלגלי המפוארת של רוסי תבוא לסיומה כנראה בתום עונת 2010, למרות שהוא טרם הודיע על כך. ל'טוטוספורט' האיטלקי אומר אלוף העולם בן ה-30 כי ה-WRC הוא הסבב המועדף עליו, למרות שהיה שמח לנהוג גם בפורמולה 1 אלא שלדבריו "מאוחר מדיי". אף פעם לא מאוחר להצטרף לנאסקאר.

נאסקאר: זה לא הגיל, זה התרגיל

הנאסקאר שובר את כל המוסכמות אליהן הורגלנו בפורמולה 1. בליגת המירוצים הבכירה של ארה"ב תוכלו למצוא נהגים עבי כרס (כלומר שמנים), וכמו כן נהגים בגילאים מופלגים. ביום ראשון האחרון למשל, חצתה ראשונה את קו הסיום בפיניקס השברולט של מארק מרטין בן ה-50.

הנצחון של מרטין שובר עבורו בצורת של 97 מירוצים מאז 2005 בהם לא צלח להגיע למדרגה הגבוהה על הפודיום. למעשה, הצליח הצעיר ברוחו לנצח 36 מירוצים בקריירה שהחלה ב-1981. אליפות מעולם הוא לא השיג, ורק רשם לעצמו ארבע תארי סגנות וארבע פעמים בהם סיים את העונה במקום השלישי. בתום שמונה מירוצים העונה, ממקום מרטין במקום ה-13 בטבלת האליפות עם 937 נקודות.

ביום ראשון הקרוב יגיע סבב הספרינט של הנאסקאר אל אחד המירוצים המותחים ביותר במסלול טאלדגה שבאלבמה, הידוע בתאונות השרשרת שלו. מי שיצטרכו לשים לב טוב לצעדיהם הם נהגי שברולט דייל ארנהרדט ג'וניור וקייסי מארס שלחובתם עומד עונש על תנאי לשישה מירוצים. במירוץ האחרון התנגשו השניים שלוש פעמים בכוונה תחילה, מה שהעלה את הסעיף למנהלי המירוץ. ג'וניור לא זוכה לעונה מוצלחת עד כה, והוא ממוקם 19 בטבלת האליפות.

את סבב הנאסקאר מוביל ג'ף גורדון (שברולט) עם 1,242 נקודות, ואחריו דולקים האלוף בשלוש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון (שברולט) עם 1,157 נקודות, וקורט בוש (דודג') עם 1,144 נקודות. מירוץ טאלדגה יועבר בשידור חי בערוץ ESPN החל מהשעה 21:00.

IRL: קסטרונבס חף מפשע

הליו קסטרונבס, נהג קבוצת פנסקה בסבב האינדיקאר, כבר היה בדרך לכלא עד שביום שישי שעבר זיכה אותו בית המשפט משישה אישומי העלמת מס. הברזילאי לא המתין יותר מידי ותפס טיסה ישירה לקליפורניה בכדי להשתתף במירוץ השני של העונה ברחובות לונג ביץ'. קסטרונבס הידוע במזגו החברותי הודה לכל מי שתמך בו בתקופה האחרונה, ולאחר מכן התפנה לנהיגה וסיים שביעי.

את המירוץ השני בסבב ה-IRL ניצח דריו פרנקיטי, שגם מוביל את טבלת האליפות עם 84 נק'. שני סיים מחליפו של קסטרונבס וויל פאוור שכרגע לא ידוע אם ימשיך לנהוג העונה פרט למירוץ האינדי 500 המובטח לו. פאוור ממוקם שני בטבלת האליפות עם 69 נק', והוא הצהיר כי הוא לא מתכוון למצוא לעצמו קבוצה אחרת גם הדבר אומר שיאלץ לא לנהוג.

ביום ראשון יתקיים בקנזס המירוץ האובאלי הראשון מתוך 10 (סה"כ 17 מירוצים העונה), שיזכה לקבל שינוי משמעותי בקשור למשבר הכלכלי. אם בעבר ניתן היה לבחור בין מספר תצורות מתלה במכונית, אשר שינו את בסיס הגלגלים שלה בטווח שבין 118 ל-122 אינטש (3 עד 3.1 מ'), הרי שכעת רק האופציה הארוכה מותרת. באופן ישיר גורם הדבר לשינוי מאפייני ההתנהגות של המכונית, כמו גם השפעה על זרימת האוויר סביבה. הוויתור על שאר האופציות מצמצם לקבוצות את המבחנים למציאת המתלה הנכון לכל מסלול, וכמובן יוצר יותר עניין לצופים. מעניין יהיה לראות כיצד ישפיע הדבר על מירוץ האינדי 500.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully