וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר נקי

26.4.2009 / 9:43

קבוצת 'ברייט אוטומטיב' חושפת רכב מסחרי היברידי שצריך רק ליטר אחד של דלק לכל 42.5 ק"מ. האוטו שלנו גדול וירוק

יוזמה היא לא רק למטרות רווח. טוב, זה שקר כלשהוא, אבל מובן לכל העוסקים בכלכלה שהעולם נע לאחרונה אל מצוקת חנק, הגורמת לחברות להסתכל מעבר לדקה הבאה ולחשוב גם על איכות הסביבה לטווח הארוך. אחת מהן היא חברת 'ברייט אוטומוטיב' שהוקמה על ידי קבוצת יזמים מוושינגטון ארה"ב, ומעוניינת לערוך מהפכה בתחום ההובלה היבשתי.

המסחרית המהפכנית מכונה IDEA (רעיון בעברית), ונראה שהם בפירוש עלו הנוסחה הנכונה. המרכב נרקם מאלומיניום קליל, כשחלקים משלימים כתוספות פנים וחוץ ניתנים למחזור. מערכת ההנעה החשמלית מבוססת על מנוע עזר מאחור, סוללות ליתיום במרכז, גנרטור שהוצמד בסמוך לקשתות הגלגלים, ועוד מנוע חשמלי קטן מלפנים. המפרטים הטכניים מרשימים לא פחות: לזכות הלקוח קיימת אפשרות לבחור בין הנעה כפולה או קדמית, מקדם הגרר כשל משפחתית, המשקל הנקי הוא טון וחצי בלבד ומשטח ההטענה שווה בגודלו למשאית קלה. כמה זה חוסך לנו? הרבה מאוד – 42.5 ק"מ לליטר. חבל רק שהם לא מגלים כמה כוח הרעיון הזה מפיק.

אולם, חסרה פה התחושה הביתית הרובצת על קומץ המיניוואנים המסחריים. בתוך תא הנוסעים שני מושבים קדמיים, ללא אפשרות להוספת מושבים מאחור. למרות זאת, נעשה ניסיון מעניין לחלץ מהמינימום את המרב כדי להנעים את זמנם של הנהג והנוסע, ואפילו להפוך את הקבינה למשרד על גלגלים על ידי מושב נוסע המשנה צורתו לשולחן.

על פי שקלולי החברה, חברות וציי רכב שיחליפו את כלי הרכב שלהם ב-IDEA, יחסכו כ-6,000 דולר בכל שנה לכל מכונית ואף הרבה יותר אם שוב יאמירו מחירי הדלקים. בחישוב אחר, זה אומר 600 אלף דולר ל-100 מסחריות והרבה גאלונים של דלק. נו, השתכנעתם להחליף את הברלינגו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully