וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקשחו התקנות נגד צמיגים משומשים

26.4.2009 / 10:45

78 כלי רכב הורדו מהכביש ו-234 אחרים נשלחו לתקן צמיגים לקויים על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה באפריל

שר התחבורה החדש, ישראל כץ הורה להגביר את הפיקוח על תקינות הצמיגים בכלי הרכב בישראל ולצאת בקמפיין נרחב שבו יקחו חלק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיגוד המוסכים, במטרה להגביר את מודעות הציבור לטיפול נכון בצמיגי הרכב. עוד הוחלט שוועדה מקצועית תגיש המלצות להגבלת השימוש והסחר בצמיגים משומשים. בישראל נמכרים מידי שנה למעלה ממיליון וחצי צמיגים. ענף הצמיגים בארץ כולל היום כ- 50 יבואנים המייצגים כ- 80 מותגים של צמיגים.

זאת בעקבות ממצאיהן של ניידות הבטיחות בדרכים של משרד התחבורה בחודש האחרון אשר במהלכו הורדו 78 כלי רכב מהכביש בעקבות ליקויים חמורים בצמיגים ו-234 אחרים נמצאו ליקויים אחרים בעליהם נדרשו לתקנם, מתוך 835 כלי רכב שנבדקו.

מנתוני משטרת ישראל מתברר כי בשנת 2008 ארעו 10 תאונות דרכים, אחת מהן קטלנית שנגרמו כתוצאה מכשל בצמיגים. מחצית מהתאונות בהן התגלה כשל בצמיג היו תאונות של סטיה מנתיב ובפגיעה ברכב או בגדר הפרדה.

הועדה במשרד התחבורה תבחן גם את נושא השימוש בצמיגים משומשים ותגדיר מהו צמיג משומש וכן את תקופת השימוש המותרת של הצמיג על פי התקינה המקובלת באירופה ובעולם. כחלק מכך, הוחלט להגביר את האכיפה בנמלים ולבדוק את כל מכולות הצמיגים המיובאות מחו"ל, במטרה למנוע את כניסתם לארץ של צמיגים שאינן עומדים בתקנים.

זאת משום ש בשנתיים האחרונות גילו פקחי משרד התחבורה משלוחים של צמיגים פסולים שיובאו מהמזרח הרחוק. על יבואני הצמיגים נאסר להכניס לארץ את הצמיגים והם נדרשו להחזירם ליבואן או להשמידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully