וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים משפטי לתאונות בחו"ל

עו"ד בר און

26.4.2009 / 17:15

בפסיקה תקדימית היום, קבע בית המשפט העליון שישראלי שנפגע בתאונת דרכים בחו"ל, רשאי לתבוע נזקי גוף בישראל

תקדים משפטי חשוב ביותר פסק הדין של בית המשפט העליון משנה לחלוטין את המצב המשפטי שהיה קיים עד היום בתחום תאונות דרכים בחו"ל. עד כה, ישראלים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים בחו"ל, לא יכלו לקבל פיצוי אודות נזקי גופם וכעת, ההחלטה התקדימית מאפשרת לנפגעים לנהל את משפט הנזיקין כאן בישראל.

היום, 26/4/2009, ניתן פסק דינו של בית המשפט העליון, לפיו התקבלה עמדת עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, אשר מייצגים את מר יובינר רוני.

רוני יובינר נפגע קשה בתאונת דרכים בניו-זילנד. גם רוני יובינר וגם מי שנהגה ברכב – נטע-לי סקאלר – הינם אזרחי ותושבי ישראל. לטענת יובינר, נהגה נטע-לי באופן רשלני, וניסתה לבצע עקיפה אסורה בין שתי משאיות, דבר שגרם לאובדן שליטתה על הרכב והתהפכות הרכב לתהום.

כתוצאה מהתאונה, הפך יובינר לנכה 100%, וסובל משיתוק. הנהגת, נטע-לי טענה, כי הפורום הנאות לתביעתו של יובינר הוא בית המשפט בניו-זילנד. לטענתה, התאונה אירעה בניו-זילנד, התאונה נחקרה על ידי משטרת ניו-זילנד, והדין החל הוא הדין הניו-זילנדי.

בית המשפט המחוזי קיבל את טענתה של הנהגת, ומחק את תביעתו של יובינר. יובינר, באמצעות עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, ערער לבית המשפט העליון.

בית המשפט העליון קיבל את טענת עורכי דינו של יובינר, לפיה הפורום הנאות לדון בתביעתו הינו בית המשפט בישראל, ואין לחייב את הנפגע להתדיין בבית משפט בניו-זילנד רק בשל כך ששם אירעה תאונה, במיוחד כאשר הנהגת היא ישראלית.

זאת, בין השאר משום שעורכי הדין בר-און וכהן הוכיחו בפני בית המשפט העליון, כי בניו-זילנד תהא דרכו של יובינר חסומה מלתבוע את הנהגת.

בית המשפט העליון קבע, שאם יופנה יובינר לתבוע בבית משפט בניו-זילנד "ייצא כשיידיו על ראשו בלא יכולת לקבל פיצוי בגין נזקיו", משום שעל פי הדין הניו-זילנדי המסלול שאינו מצריך הוכחת אשם אינו מזכה אותו בפיצוי, ואילו המסלול הנזיקי הרגיל חסום בפניו.

לאחר שהוחלט, כי התביעה תידון בבית משפט ישראלי, דן בית המשפט העליון בשאלה על פי איזה דין יכריע בית המשפט בישראל – הדין הישראלי או הדין הניו-זילנדי ?

הדין בניו-זילנד אינו מעניק פיצוי לתייר שנפגע קשה וזקוק לאשפוז ושיקום במקום מושבו – בענייננו: ישראל. לכן, מומלץ למבקרים זרים לבטח את עצמם בביטוח מקיף וביטוח תאונות אישיות.

ברוב דעות קיבלו שופטות ביהמ"ש העליון את עמדתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, וקבעו, כי לא זו בלבד שהפורום הנאות הוא בית המשפט בישראל, אלא אף שהדין, לפיו תוכרע התביעה, הינו הדין הישראלי – הדין במקום מושבם המשותף של הנפגע והנהגת כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully