וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: באטון חוזר לנצח

ירון אדרי

26.4.2009 / 17:34

באטון מנצח את גרנד פרי בחריין, מקדים את ווטל וטרולי. פרארי משיגים נקודות ראשונות העונה, למרות פגיעה של רייקונן במאסה

אחרי שכשל להגיע לפודיום במירוץ הקודם אחרי שני נצחונות, מגיע ג'נסון באטון לגרנד פרי של בחריין ומנצח אותו. נהג קבוצת בראון שזינק מהמקום הרביעי, הצליח להתקדם עד לעמדת החוד בעיקר בזכות אסטרטגיית מירוץ נכונה. לבאטון עזרה גם העובדה כי צמד הטויוטת שזינקו בחוד, לא הצליחו לשמור על היתרון לאורך זמן. מנצח המירוץ הקודם סבסטיאן ווטל (רד בול) מסיים שני ויארנו טרולי (טויוטה) שזינק מהפול פוזישן שלישי. לואיס המילטון מצליח להביא את מכונית המקלארן המשופרת למקום הרביעי.

לעומת באטון שלא נדרש להתאמץ יתר על המידה, הזדקקו שאר הנהגים להציג את כל כשרונם וכבר מהזינוק נרשמו מאבקים רבים בניסיון להיכנס אל הניקוד. עם כיבוי הרמזור, עוקף טימו גלוק (טויוטה) את טרולי שנשאר להתמודד בקושי רב עם המילטון על המקום השני. ווטל, מאבד שני מיקומים ויורד למקום החמישי. רובנס באריקלו (בראון) גם הוא מתקשה לשמור לאורך זמן את יתרון המהירות של בראון, ונושר לאחור.

שמץ של שמחה הביא הזינוק לקבוצת פרארי, אך זו הסתיימה לאחר הפנייה הראשונה. ניסיון עקיפה של קימי רייקונן על פליפה מאסה אמנם הסתיים כשידו של הפיני על העליונה, אולם זאת לאחר שפגע בכנף הקדמית של בן קבוצתו מה ששלח אותו מוקדם מאוד אל רחבת הטיפולים. מאסה מאבד מקומות רבים, ומסיים לבסוף במקום ה-14 לאחר שנתקל גם בבעיות עם מערכת ה-KERS. רייקונן יכול להתנחם בנקודות הראשונות העונה אותן הוא מעניק לפרארי, למרות שטעות שלו כנראה ומנעה גם מבן קבוצתו לעשות זאת.

ואם פרארי היו המאכזבים עד כה, אחרי מירוץ בחריין עובר השרביט לב.מ.וו. אחרי מקצה הדירוג שהציב את נהגיה במקומות ה-13 וה-14, מסיימים רוברט קוביצה וניק היידפלד אחרונים, מקדימים רק את קאזוקי נקג'ימה (וויליאמס) שפרש תשע הקפות לסיום. בב.מ.וו יצטרכו לעבוד קשה עד לתחילת סבב המירוצים באירופה שיחל בעוד שבועיים בספרד.

אירופה – הקרב על היבשת

פרשת הדיפיוזרים שבאה לסיומה לפני שבועיים, שולחת את הסבב לאחת התקופות המסקרנות ביותר שלה. עם החלטת ה-FIA כי הדיפיוזרים אותם הציגו בראון, וויליאמס וטויוטה חוקיים, עמלות שאר הקבוצות על תכנון חדש למכוניות אשר אמור למחוק למובילות את היתרון. לאחר שחלקן כבר הציג שיפור חלקי בשני המירוצים האחרונים, בגרנד פרי הספרדי עתידות הקבוצות להציג את התוצר הכמעט סופי.

צמצום הפערים בין הקבוצות יגביר את התחרותיות, דבר אותו כבר ראינו קורה בחלקו במירוץ של היום. לכן, לנצחון השלישי אותו השיגו בראון חשיבות גבוהה היות ומהמירוץ הבא יהיה להם קצת יותר קשה לעשות זאת. האיום מגיע דווקא מכיוונה של רד בול שגם ללא הדיפיוזר החדש מצליחה להציג מכונית מאוד מהירה. בקבוצה אשר מעסיקה את המהנדס המוכשר ביותר בסבב אדריאן ניואי, עובדים כמובן על חבילת השיפורים אולם זו תגיע רק בעוד ארבעה שבועות בגרנד פרי של מונקו.

גם להחלטות ה-FIA שתצאנה מהוועדה שתתכנס ביום רביעי השלכות גדולות על ההמשך, ובראשן לקבוצת מקלארן. השימוע שייערך לקבוצה בגין פרשת השקרים של מירוץ פתיחת העונה באוסטרליה, עלול לגרור עונשים כבדים שיוציאו אותה מהמשוואה העונה. בשבועיים האחרונים מציגה הקבוצה שיפור גדול, שהביא אותה עד לסף הפודיום היום. הענישה עלולה להסב לקבוצה גם נזק כלכלי בדמות פרישתם של ספונסרים בגלל הנזק התדמיתי, ואפילו שותפתה מרצדס רמזה שתשקול צעדיה להמשיך בסבב בהתאם להחלטות הוועדה.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי בחריין 2009:
1. ג'נסון באטון, בראון
2. סבסטיאן ווטל, רד בול
3. יארנו טרולי, טויוטה
4. לואיס המילטון, מקלארן
5. רובנס באריקלו, בראון
6. קימי רייקונן, פרארי
7. טימו גלוק, טויוטה
8. פרננדו אלונסו, רנו

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 4:
1. ג'נסון באטון, בראון – 31 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 19 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 18 נק'
4. יארנו טרולי, טויוטה – 14.5 נק'
5. טימו גלוק, טויוטה – 12 נק'
6. מארק וובר, רד בול – 9.5 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן – 9 נק'
8. פרננדו אלונסו, רנו – 5 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 4:
1. בראון – 50 נק'
2. רד בול – 27.5 נק'
3. טויוטה – 26.5 נק'
4. מקלארן – 13 נק'
5. רנו – 5 נק'
6. ב.מ.וו – 4 נק'
7. טורו רוסו – 4 נק'
8. וויליאמס – 3.5 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully