וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב מר מורגן

28.4.2009 / 12:00

מותג הקלאסיקה הבריטית חוגג 100 שנים עם מהדורה מיוחדת ל–Aero Supersports. שומרים על הגחלת

טבעו של עולם הוא לאפסן אופנות מידי כמה שנים, וגם בתעשיית הרכב טרנדים הם ברי חלוף. לעתים החריג המשהה הוא מהדורות מיוחדות השומרות על להבת הנוסטלגיה, בין אם מדובר בגרסאות מקושטות או במהפכות יקרות ערך שאינן מיועדות לכל אחד. בריטניה הפכה מלאכה זו לאומנות, ולא רק קייטרהאם, או ווסטפילד עושות זאת בהצלחה. ביניהן נמצאת גם מורגן העשירה, המציעה מכוניות עם מראה קלאסי אך נטולות פשרה בתחומי הביצועים והפינוק.

כמחווה (לעצמה), מורגן משחררת קונספט חדש - מורגן Aero סופרספורטס, החוגג עבורה 100 שנות בעלות משפחתית על היצרנית. אין ספק שאירוע מסוג זה דורש התייחסות מפאת ימינו מרובי הסחר ותחלופת המניות, ואין זה דבר של מה בכך להיוותר בכס הניווט לאחר מאה שנים. ה-Aero כפי ששמה מרמז, משילה את הגג המפוצל מעל הראשים ומאחסנת את שני חלקיו בתא המטען. היא תאומה לקופה סופרספורטס, אם כי נמוכה ממנה ב-40 מילימטרים ומתהדרת בחישוקים אקפרסיביים יותר. מבנה המכונית עוטה אלומיניום ומשקלו בסך הכול 1,100 ק"ג.

המנוע בחזית, מקורו מגרמניה – תוצרת ב.מ.וו בנפח 4.8 ל' V8 המזרים 367 כ"ס לגלגלים מאחור. בסיועו משיגה המכונית מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, ומחלצת 272 קמ"ש ממד הסקאלה בלוח המחוונים. להשוואת לחצים, מורגן מספרת כי מערכת המתלים נשענת על עצמות עצה כפולות בכל קצה, ותבטיח כי המכונית תוכל להתמודד עם אתגרי האספלט בהצלחה מרבית.

לעינוג החושים, מורגן מדשנת את חלל הנוסעים בעור כתום ואלגנטי, דיפוני אלומיניום בוהקים ומושבי ספורט חובקים. בסעיף האבזור, המשפחה נצמדת להיסטוריה המינימליסטית באדיבותן של תוספות מרגיעות כמערכת שמע משובחת ומיתוגים דיסקרטיים בתחומיה. ואם אתם מתים לאחת, תעמדו בתור המשתרך. מורגן תייצר כמה עשרות בלבד, ותחייב הפקדת ערבון מקדמי של 36 אלף דולרים מתוך 180 אלף המלאים.

  • עוד באותו נושא:
  • מורגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully