וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עונה אחרונה לווקסהול

ירון אדרי

28.4.2009 / 14:44

פורמולה 1: המילטון רוצה לפרוש; נאסקאר: המותחן של טאלדגה; WRC: מי שדד את סולברג?; BTCC: עונה אחרונה לווקסהול; לה מאן: עוד הגבלות למנועי הדיזל

פורמולה 1: כמה יקצצו בעונה הבאה?

מחר (רביעי), תתכנס ועדת המירוצים של ה-FIA בכדי לאשר את תקנות הפורמולה 1 לעונה הבאה. בין שאר הנושאים העומדים על הפרק, עומדת הגבלת התקציב שהוצעה לאחרונה לפיה קבוצות שתתחייבנה לעמוד ברף של 30 מיליון פאונד, תזכנה להטבות שונות. נשיא ה-FIA מקס מוזלי סבור כי גם 25 מיליון פאונד מספיקים לעונה אחת, אך לאור ההתנגדויות להצעתו הפעם הוא מחליט שלא ללכת לבד.

בשבוע שעבר הפיץ מוזלי מכתבים לכל הקבוצות, במטרה לקבוע סכום שיהיה מוסכם על כולם. זו לא ההתקפלות היחידה של מוזלי שבשונה מהחלטתו המקורית, גם הגדיר מחדש מה יכלול התקציב. משכורות הנהגים והוצאות הקבוצות הנלוות לשהותן בכל מירוץ לא תכללנה בסכום החדש, שיכיל למעשה רק הוצאות פיתוח ותפעול.

להחלטות שתצאנה מהוועדה חשיבות גבוהה מאוד לא רק לקבוצות הקיימות, אלא גם למועדמות להצטרף בשנה הבאה. אחרי USF1 שכבר הודיעה כי תצטרף, תעשה זאת גם סדנת פרודרייב כפי שסיפרנו לכם ב'על הגריד' האחרון, ובתנאי שהתקציב יהיה נמוך יחסית. כעת אנו מתבשרים כי גם אלופת סבב המשנה GP2 לשעבר קבוצת i ספורט, ממתינה לאותו דבר בדיוק.

הקבוצה שבשורותיה הוכתר טימו גלוק לאלוף ה-GP2 ב-2007, וברונו סנה לסגן האלוף בעונה שעברה, תצטרף גם היא לסבב ובתנאי שהתקציב שייקבע יהיה מקובל עליה. מכאן, שמוזלי (וגם ברני אקלסטון כמובן) לוקח בחשבון לא רק את הקבוצות הקיימות, בכדי שאכן נוכל לראות 26 מכוניות על הגריד בעונה הבאה. אותנו מעניין דבר אחד חשוב, האם זה יעלה גם את מספר הבנות?

פורמולה 1: העתיד של המילטון ומקלארן

במקביל לדיון בתקנות, תערוך וועדת המשמעת של ה-FIA את השימוע לקבוצת מקלארן בפרשת השקרים של מירוץ אוסטרליה. הקבוצה צפויה לקבל עונש נוסף על זה שכבר קיבלה (פסילה מהמירוץ), אשר עלול להסב לה נזק כלכלי. ה-'F1 לייב' מצטט בכיר באחת מנותנות החסות הגדולות של הקבוצה, לפיו עלולה מקלארן לאבד את תמיכתה. כך או כך, נזק תדמיתי כבר נעשה לה וללואיס המילטון.

בהמשך למכתב ההתנצלות ששיגר יו"ר הקבוצה מרטין וויטמארש ל-FIA, מקווה הוא כי ההתאחדות לא תקשה עם הקבוצה יתר על המידה. בתום המירוץ בבחריין אמר וויטמארש לעיתונאים כי הוא מתכוון להגיע לשימוע לבדו. אולי כך, ללא סוללת עורכי דין ויועצים, הוא ישיג את מטרתו. הערכות מדברות על הפחתת נקודות, ואולי השהייה על תנאי.

הנפגע העיקרי מכל הפרשה המביכה הוא כמובן המילטון, ואולי זו הסיבה מדוע הוא עלול לסיים את קריירת הפורמולה 1 שלו מוקדם מהצפוי. "אני לא בטוח שאני רוצה להיות כאן בחמש השנים הבאות" אמר אלוף העולם המכהן ל-BBC, והתלוננן שאינו יכול לשאת את הבושה במפגשים עם הציבור. עוד הוסיף המילטון כי הפוליטיקה בסבב מוציאה ממנו את החשק לנהוג, אולם הוא ימשיך לקיים את התחייבויותיו לקבוצה. מעניין אם הפעם הוא דובר אמת.

פורמולה 1: באטון מפחד מרד בול

למרות שניצח במירוץ האחרון, ובפעם השלישית העונה, מודה ג'נסון באטון כי קבוצתו איבדה את היתרון הגדול שהיה לה. את האצבע הוא מפנה לכיוון רד בול, שאחרי נצחונו של סבסטיאן ווטל בגרנד פרי הסיני סיים הפעם במקום השני. "כולם הדביקו את הפערים, אבל רד בול הצליחו לעבור אותנו" אומר הבריטי שממתין לשינויים במכונית הבראון שלו לקראת הגרנד פרי של ספרד בעוד שבוע וחצי.

כאן המקום לציין כי רד בול טרם הכניסה לשימוש את הדיפיוזר החדש, ולאחר שזה יעשה לקראת הגרנד פרי של מונקו, ייתכן ונראה קבוצה חדשה שבורחת לכל השאר.

פורמולה 1: פרארי לא אומרים נואש

גם עם פיגור של 47 נקודות ממובילת האליפות בראון, בפרארי שומרים על אופטמיות וטוענים שהעונה טרם הסתיימה עבורה. לקראת המירוץ בספרד תציג הקבוצה חבילת שיפורים למכונית, בתיקווה שזו תעזור לה לחזור ולהיות תחרותית. הבוס של הקבוצה סטפנו דומיניקלי, מאמין שהשינויים יחזירו קצת צבע ללחיים, אך יחד עם זאת הוא יודע כי מדובר בתהליך ארוך. "אני לא רוצה לומר שספרד היא הצ'אנס האחרון" הוא אומר, אלא שכשלון נוסף בהחלט יכול לגרום לזעזוע עמוק. מישהו אמר שומאכר?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: ברידג'סטון מחזירה אותנו לעבר העליז

שינויי התקנות העונה, ובראשן חזרה לצמיגי הסליקס, מקשים את העבודה על המהנדסים שעמלים למצוא את האיזון המתאים בין שני קצוות המכונית. מסתבר, שהחלק הקדמי נטוע יותר באספלט בגלל הכנף הגדולה והצמיגים, מה שגורם לזנב נטייה לכשכש. לדעתה של ספקית הצמיגים ברידג'סטון יחזור האיזון בשני אופנים - הצרת הצמיגים מלפנים, או הרחבת אלה שמאחור.

האפשרות הראשונה זולה יותר, ולו בגלל העובדה ששבלונות הייצור קיימות מהימים שלפני הצמיגים המחורצים. רק שכעת עולה שאלה אחת, בכמה להקטין. הוותיקים שבינכם בוודאי זוכרים את תור הזהב של הסבב, אז היו הצמיגים הקדמיים קטנים יותר, האחוריים היו גדולים בהרבה, ורבה הייתה השמחה על המסלול. תחום נוסף עליהם עמלים בברידג'סטון הוא תרכובות הצמיגים. החל בעונה הבאה לא תהיינה עצירות לתדלוק, והצמיגים הנוכחיים יקשו על הקבוצות למצוא אסטרטגיה מתאימה.

שינוי שתכניס ברידג'סטון כבר השנה הוא תרכובת הגומי של צמיגי האינטרמדייט. החל מחודש יוני ועד לסוף העונה, יהיו הצמיגים רכים יותר וישפרו את האחיזה במסלול. אלא שצמיגי הביניים המיועדים למסלולים רטובים אך לא גשומים, עלולים לשנות לרעה את אסטרטגיות הקבוצות היות ושחיקתן גדולה יותר. מכאן, שמירוץ גשם נוסף השנה יהיה מותח אף יותר מאלה שראינו עד כה.

נאסקאר: החגיגה של טאלדגה

מסלול טאלדגה באלבמה, מספק בכל שנה את האקשן האמתי לחובבי הנאסקאר וגם השנה הוא עשה זאת. עם תוואי אובלי שהיקפו 2.66 מייל (4.3 ק"מ), שועטים 43 נהגים בשלושה טורים במהירות ממוצעת של 300 קמ"ש. טעות ולו הקטנה ביותר, יוצרת את ה-"Big One", תאונת שרשרת שמוציאה מהמשוואה מכוניות רבות. ולזה בדיוק ממתינים הצופים.

כבר בהקפה ה-7 מתוך 188 הגיעה התאונה הראשונה. מגע בין מוביל הטבלה ג'ף גורדון (שברולט) למאט קנסת' (פורד), שולח 14 נהגים למפגש לא צפוי עם הקיר. גורדון אמנם מצליח לחזור למירוץ לאחר תיקון מכוניתו, אך מאבד את המקום הראשון בטבלה לקורט בוש (דודג').

אולם לא כאן הסתיים המתח וגם שאר התאונות לא רמזו על מה שהולך לקרות בסוף. מאות בודדות של מטרים לפני תום 800 הק"מ של המירוץ, פוגע בראד קסלובסקי (שברולט) במוביל קארל אדוארדס (פורד) ושולח אותו למפגן אווירי מרהיב. ואם התמונה אינה מרשימה מספיק, כנסו ללינק המצורף ותראו מה מושך מיליוני אמריקניים אל המסלולים האובליים.

בסופו של מירוץ מורט עצבים מנצח קסלובסקי בן ה-25, ושני מסיים דייל אנהרדט ג'וניור (שברולט). אדוארדס שנחת ללא פגע, יצא מהמכונית והמשיך בריצה אל קו הסיום משחזר את הקומדיה שנעשתה על אותו מסלול בדיוק. לא מכירים? תשאלו מי זה ריקי בובי. חואן פבלו מונטויה (שברולט) שזינק מהפול פוזישן, מסיים רק במקום ה-20.

WRC: שדדו את סולברג

פטר סולברג כמעט והצליח לסיים על הפודיום את ראלי ארגנטינה, אולם תקלה טכנית אילצה אותו לפרוש לבסוף. אלא שלא כאן תמו הצרות, והנורווגי חזר לעמדת הקבוצה רק בכדי לגלות שגנבו משם את התיק של מנהלו. "כשאתה נוסע הרבה בעולם, התיק הוא המשרד שלך" אמר סולברג לעיתונאים, כשלא הכסף או הפספורט שהיו בתוכו מעניינים אותו. מסמכים, תוכניות ומחשב נייד היו חלק מתכולת התיק, ואם תגלו פתאום קבוצת ראלי ארגנטינית חדשה, ייתכן שאלה הם העבריינים.

BTCC: ווקסהול פורשת

אליפות הטורינג הבריטית, אולי ליגת המירוצים המותחת ביותר באירופה, עומדת בפני רגע קשה. יצרנית הרכב ווקסהול (אופל בבריטניה) הנמצאת בבעלות ג'נרל מוטורס, הודיעה כי תפרוש בתום עונת 2009. ווקסהול היא היצרנית המצליחה ביותר בסבב בעשור האחרון, ולמעשה היא קבוצת היצרן היחידה אחרי פרישתה של סיאט בתום העונה שעברה. כעת מסתמן כי ב-2010 תישארנה על הגריד רק מכוניות וקבוצות פרטיות, ואף לא קבוצת יצרן אחת.

לה מאן: עוד הגבלות למנועי הדיזל

מאז הכניסה אודי את מנועי הדיזל למירוצי הלה מאן, שליטה נרשמה בקרב לוגמות הסולר. היחידה שמצליחה לקרוא עליה תיגר היא פיג'ו, גם לה מנוע הצמא לנוזל השמנוני. בכדי לצמצם את הפער מול מכוניות הבנזין, החליטו המארגנים להכניס הגבלות נוספות לקראת המירוץ שיערך בחודש יוני. אלה כוללים הקטנת מעברי זרימת הדלק למנוע מ-38 ל-33 מ"מ, ותוספת של 30 ק"ג למשקל המינימום. עד כמה יהיה זה משמעותי נדע רק בחודש הבא, עת יוכנסו השינויים למכוניות במירוץ 1,000 הק"מ של ספא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully