וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: מקלארן יצאו בזול

ירון אדרי

29.4.2009 / 18:40

בדיון שערכה וועדת המשמעת של ה-FIA, קיבלה מקלארן עונש השעייה על תנאי משולשה מירוצים בשל הטעייה השופטים

השעייה על תנאי לשלושה מירוצים. זהו העונש שהטילה היום (רביעי) וועדת המשמעת של ה-FIA על קבוצת מקלארן. כזכור, במירוץ פתיחת העונה בסוף חודש מרץ באוסטרליה ביקשה הקבוצה לפסול את נהג טויוטה יארנו טרולי על כך שעקף את נהגה לואיס המילטון תחת מכונית הבטיחות. טרולי אכן נפסל, אלא שדיון חוזר בנושא גילה כי מקלארן גרמה לו לעשות זאת בכוונה תחילה ובכך הטעו את צוות השיפוט. לטענת ה-FIA, עברה הקבוצה על הקוד הספורטיבי של המירוצים בחמישה סעיפים.

בסיום הדיון כאמור, השתכנעה הוועדה כי במקלארן נעשו שינויים בעקבות המקרה, ובראשם פיטוריו של האחראי למקרה לטענתה. עונש ההשעייה משלושה מירוצים יופעל באם תשוב הקבוצה ותעבור על הקוד הספורטיבי ב-12 החודשים הבאים, או אם יתגלו פרטים מרשיעים נוספים בפרשה.

יו"ר הקבוצה מרטין וויטמארש שהתייצב לבדו לשימוע, הודה ל-FIA בתום הדיון. עוד אמר וויטמארש לעיתונאים כי הוא מקווה שבזאת באה הפרשה המביכה לסיומה. יש לציין כי טרם השימוע, צפו גורמים מקצועיים בענף הספורט המוטורי כי הקבוצה תזכה לעונש שיפגע בה בפועל (הפחתת ניקוד, השעייה וכדומה). לבסוף בחרה הוועדה בעונש קל יחסית, אולי בכדי שלא לפגוע בהמשך פעילותה של הקבוצה. כידוע, שותפתה של מקלארן מרצדס עומדת בפני החלטות קשות לגבי המשך פעילותה בסבב בשל המשבר הכלכלי, וגזר דין כבד יותר יכול היה להביא לפרישתה. פרט למקלארן, מספקת מרצדס מנועים לעוד שתי קבוצות – בראון ופורס אינדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully