וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בעיצוב: טרנספורטר עירוני

30.4.2009 / 9:46

המעצב מארק קרוז מביא בפנינו את הפולקסווגן קונפסט S ורומז כיצד נתעמת עם הזרם האורבני באמצע העשור הבא

שנת 2015 איננה כה רחוקה. בסך הכול 6 שנים מהיום והפולקסווגן S של מארק קרוז תגיע לסמטאות הכרך, אולי. כן, זה ממש מעבר לפינה. מכוניות הראווה של המחר אינן נקודות באופק עוד, אלא ממש קרובות ומתקרבות אלינו. המעצב הצעיר מארה"ב מציג עתה רעיון חדש ומחוכם המזכיר במראהו את הטרנספורטר המסחרי של פולקסווגן - רק במבנה קומפקטי רובוטריקי. האם יש לו סיכוי לרדת לפס הייצור?

אם זה היה מונח בידי פולקסווגן ורק בכפותיה, סביר שהיו מאמצים את עיצובו. ומדוע לא? מכונית קומפקטית וחשמלית, שכל מטרתה להקל על חיינו ולהפחית את העומס על החמצן: ארבעה מנועים חשמליים, אפס אחוז CO2, ותיבת הילוכים אלקטרונית, אלו טוענים על התחלה נכונה. המבנה המודולארי של ה-S, חובק צמד דלתות צד, ודלת מטען חשמלית ורחבה מאחור.

הפורמט מקנה למרכב אפשרות לשנות תצורת ההושבה הבסיסית של ארבעה אנשים ואת מימדיה הקומפקטיים דרך מספר אפשרויות, ובו בעת להעמיק את יכולת הנשיאה: אופציה אחת, היא להשאיר את המרכב כמות שהוא – במבנה סופר מיני מודרני, בדומה למשל למיצובישי קולט קטנה, או יאריס.

אפשר יהיה גם לישון בו

מבנה מס' 2, משדרג את נפח תא המטען, ושולף החוצה מיטת שינה ובכך מפסל מחדש את עיצוב הקונספט למכונית פיק-אפ קומפקטית בה ניתן להניח את הראש ולנוח בצד הדרך. כדי להבטיח את עמידות החומרים הפנימיים בפני חולשות, נעשה שימוש בחומר מסוג 'פוליאתילין' בצפיפות גבוהה. כך או כך, בין אם המיטה בחוץ או בפנים, עדיין יש מקום לציוד טיולים: אופניים, מזון, שולחנות וכסאות. הצלע השלישית בהיצע פורשת מקסימום מקום על ידי הנפת הדלת האחורית מעלה ועיגון כל ציוד העולה על דעתכם למיטה ללא הבחנה בין משקל או גודל.

בסיום הפרוייקט, קרוז טבל את הקונספט S בצבעי תכלת עמוק ומים עמוקים. חלילה שלא יתקבל הרושם, שהוא שוכח לאיזה עתיד מכווינים הרשויות והאיחוד האירופי את העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully