וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר צפויה להודיע על פשיטת רגל

30.4.2009 / 12:30

תמו כל האופציות עבור יצרנית הרכב האמריקנית, שככל הנראה תודיע היום באופן רשמי על פשיטת רגל

קרייזלר בדרך להכריז על פשיטת רגל, כך מסתמן מדיווחים שמגיעים מארה"ב. יצרנית הרכב האמריקנית לא הצליחה להגיע להסדר מול נושיה גם לאחר התערבות ממשל אובמה, שהקצה לה עד תחילת חודש מאי למצוא הסכם שיחלץ אותה מהמשבר הפיננסי. הנושים כך נמסר, סרבו להפחית את חובותיה של קרייזלר מסך של כ-7 מיליארד ל-2.5 מיליארד דולר.

הסיכוי היחיד של קרייזלר לשרוד הוא ככל הנראה הכרזה על פשיטת רגל מסודרת והגנה מפני נושים, מה שנקרא "פרק 11". מהלך שכזה יאפשר לחברה לערוך רה-ארגון במטרה לחדש פעילותה באופן מסודר. עוד על הפרק עומד הסכם אפשרי עם יצרנית הרכב האיטלקית פיאט, לפיו היא תקבל 20 אחוזים ממניות קרייזלר. בהנחה שיירקם כזה בין הצדדים, תחול תחלופה מהירה של צמרת הניהול בחברה כולל נשיא קרייזלר בוב נרדלי. הודעה רשמית על כך תצא בהמשך היום.

אולם לא כאן תמו בעיותיה של יצרנית הרכב האמריקנית, וגם איגוד העובדים (UAW) שואף לנצל את עמדת המפתח שבה הוא מצוי. קרייזלר נותרה חייבת ל-26 אלף פועלים דרך קרנות והסכמי גמלאים, כ-10.5 מיליארד דולרים. האיגוד, תוך תקווה לשמר את קרייזלר כמותג וכן את מקור פרנסתם העיקרי, מוכן להסתפק בהחזר העומד על כחצי מכך, והעברת 55 אחוזים ממניות החברה לידיו.

קרייזלר כאמור, חייבת להכריז היום על המשך צעדיה בעולם הרכב לאחר חודשים ארוכים של מתיחות, כולל אצלנו בישראל. מנכ"ל 'מכשירי תנועה' צבי נטע, יבואנית קרייזלר לישראל, כבר מסר בעבר לוואלה! רכב כי ישנה היערכות לכל אפשרות ולכל תרחיש מצד היצרנית, אך ציין כי לקוחות קבוצת קרייזלר ימשיכו לקבל שירות ואחריות, ולרשותם יעמודו כל החלפים הדרושים.

  • עוד באותו נושא:
  • קרייזלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully