וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרדייה לוהטת

3.5.2009 / 10:31

סדנת GTA מוולנסיה משיקה את מכונית העל החדשה ביותר בעולם לה 780 כ"ס. איך אומרים להתענג בספרדית?

קבלו בבקשה אזרחית חדשה בקומונת העל: GTA ספאנו. את הספרדייה הכרנו לפני שבועות מספר, אז נטולת כינוי, בגרסה רעיונית ומוסווית על מסלולי המירוץ. על החתום נמצאת קבוצת מירוצי הפורמולה 3 של GTA, שהקדישה את כל זמנה בשהייה על הגריד ובמחלקת האומנות עד שלבסוף הוחלט על שם מקורי – 'ספאנו'. כנראה שהלאומיות הספרדית עושה את שלה.

המועמדת מוולנסיה תשווק ב-99 יחידות בלבד, וכל אחת תעלה כ-700 אלף דולר לפני מסים מקומיים, שהם כ-3.5 מיליון שקלים לערך אבל באמת שאין טעם להתחיל לחסוך. על פי פרסומי החברה 15 מהן כבר הוזמנו, אולם המשלוח הראשוני יישלח דווקא ללקוחות בסין. קצב הייצור יעמוד על 20 יחידות לשנה, כך שיש עבודה לפחות ל-5 שנים. כל תהליך הייצור, כולל המנוע וחלפיו נערך בתוככי הסדנה והיא אינה מסתמכת על מקורות חיצוניים.

הספאנו הטירונית תוצע עם מנוע אחד בלבד: V10 שהתיישב מאחרי הנהג, תפוקתו 780 כ"ס מנפח של 8.3 ל', ומומנט של 93 קג"מ מזכה את כף הרגל. הכוח נשלח לגלגלים מאחור והשידוך נתמך על ידי תיבה סינקוונסיאלית בת שבעה הילוכים. משקלה הקל יחסית, 1,400 ק"ג תודות לשימוש נרחב בקרבון וטיטניום, מעניק לה זמן שיגור ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירות מקסימלית של 350 קמ"ש.

מלבד העיצוב האקזוטי שעושה מוי כיף על העין, נכלל בו שימוש לצורכי ביצועים. הדלתות למשל, משוכות לאחור ומתעגלות מלמטה לכיוון צירי החלונות כדי ליצור פתחי יניקה לאוורר המנוע האחורי. עוד בחידושים – ממש כמו בפרארי, הצמיגים נחתכים במידה בלעדית עבורה וכאן המשימה הוטלה על פירלי שהלבישו עליה גומי ברוחב 255 מילימטרים על חישוקי 19 אינטש.

מלאכת הבלימה בידיה של 'AP רייסינג' שתרמה לעצמות העצה הכפולות בלמי דיסק מאווררים בקוטר 350 מילימטרים בכל קצה. האם זה יספיק כנגד מיטב התוצרת האיטלקית? המחיר אומר שכן. אולם אנחנו נמתין לראות כיצד היא עומדת במבחן הזמן והאם בעתות משבר, גם מכוניות 'על' חדשות מסוגלות לצוף מעל המינוס.

GTA ספאנו. אתר יצרן
2.9 שניות ל-100 קמ"ש. GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
GTA ספאנו. אתר יצרן
GTA ספאנו/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully