וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות חדשות למשרד התחבורה

אבי בר-אלי

4.5.2009 / 8:24

'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים': לאסור על שימוש בטלפונים ניידים בעת חציית כביש, ו"אפס אלכוהול" מתחת לגיל 24

איסור על שימוש בטלפון נייד בעת חציית כביש והרחבת האיסור על שתיית אלכוהול לנהגים בני 24 ומטה, אלו שתי המלצות שתניח 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' על שולחנו של שר התחבורה הנכנס, ישראל כ"ץ.

ברשות לבטיחות בדרכים טוענים כי בשנים האחרונות תועדו מספר תאונות דרכים בהן נפגעו הולכי רגל בעודם משוחחים בטלפון הנייד בעת חציית כביש. בעקבות השיחות בנייד, משערים ברשות, לא שמו לב חוצי הכביש למתרחש סביבם, נפגעו קשה מפגיעת מכוניות - וחלקם אף נהרגו.

משום כך, ממליצה הרשות לאסור על שימוש בטלפון נייד בעת הימצאותו של הולך הרגל בכביש, בין אם לשם חצייה - ובין אם במהלך הליכה על כביש מכל סיבה שהיא. מנוסח התיקון המוצע ניתן ללמוד כי האיסור חל על כל שימוש בטלפון הנייד - לרבות שליחת מסרונים או קריאתם - וכן איסור על השימוש בטלפון דרך אוזניות.

בנוסף, ממליצה הרשות להעלות את גיל הנהגים עליהם תחול תקנת "אפס אלכוהול" מ-21 ל-24. מדובר באיסור המוטל על כל ריכוז של אלכוהול בדמם של נהגים צעירים. ברשות מציינים כי לאור העובדה שמעורבותם של נהגים צעירים עד גיל 24 בתאונות דרכים גבוהה משמעותית מחלקם באוכלוסיית הנהגים - הוחלט להרחיב את התקנה. זאת בהתבסס על מחקרים אשר הוכיחו כי השפעת האלכוהול על מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים גדולה יותר מאשר על מבוגרים. בנסיבות אלה מוצע לקבוע כי בדמם של נהגים עד גיל 24 אסור שיימצא אלכוהול בכל ריכוז שהוא.

הצעות אלה של הרשות לתיקון התקנות גובשו אשתקד - אך קידומן התעכב בשל הקפאת עבודת ועדות הכנסת בתקופת הבחירות. עם כניסתו של השר החדש, יועברו ההצעות להמשך חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully