וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: יותר ניידות בכבישים

4.5.2009 / 14:59

שר התחבורה הנכנס ישראל כץ מתכוון להגביר את נוכחות הניידות בכבישים ולפעול לקידום הרכבת. שר חדש, עידן ישן

במסיבת עתונאים שהתקיימה הבוקר (שני) בתל אביב, כינס לראשונה שר התחבורה הנכנס ישראל כץ את גופי התקשורת כדי לגולל בפניהם את כוונותיו לקדנציה העומדת לפניו. השר החדש מחליף את שאול מופז לאחר שלוש שנים בהן כיהן בתפקיד במהלכן הביא למספר שינויים חיוביים, אך פרש לבסוף ללא כל שינוי במספר ההרוגים בכבישים. באופן לא מפתיע, נמנע השר החדש מלפתוח את הדיון בנושא מצער זה, ורובו של הכינוס עסק בנושא התחבורה הציבורית (הרפורמות הצפויות ברכבת וברכבת הקלה).

ברור לכל המעורבים, שהרכבת בישראל מצויה בפיגור גדול לעומת העולם המערבי. לחיבור כל הנקודות המרוחקות בארץ חשיבות גבוהה, שכן היא תסייע לכלכלה ותעודד הצמיחה. אך החסמים הבירוקרטים וההתגששויות באוצר, עדיין צופנות בחובן את העובדה שעוד חזון למועד. מה גם שהסכומים המוקצים לפיתוחה נעים בין 30 ל-40 מיליארד שקלים, ועוד כ- 100 מיליארד לשאר הפרויקטים הקשורים לרכבת הקלה, לכבישים ולקווים נוספים, נשמעים מעט אופטימיים. אלא שלמרות חשיבותה של התחבורה הציבורית במדינת ישראל, ישנם דברים דחופים יותר עליהם יש לתת את התקציבים והדעת.

שר חדש, אג'נדה ישנה

בנושא בטיחות הדרכים, נשמע השר מסנגר על כל המנטרות שהובילו את קודמו ושותפיו: "אני אפעל לכך שתהיינה יותר ניידות בכבישים לצמצום התאונות, מפני שנוכחנו לדעת שהנהגים מתנהגים אחרת כשהם נתקלים בניידת בצד הדרך". עוד הוא מציין בסוגייה הזו, כי בתי המשפט בעד האכיפה האלקטרונית הנייחת (מצלמות מהירות) על מנת לשפר את השירות מול האזרח ולזרז תהליכים ככל שניתן.

סעיף אחר ממשנתו של מופז גם כן הועלה לדיון חוזר, והוא הטיפול בהולכי הרגל הנפגעים בתאונות הדרכים. לטענת השר, ראשית יש לשפר את נגישות האזרחים לתחבורה הציבורית, כלומר לעדכן את איכות התחנות המרכזיות וליצור סינרגיה בין כל הגופים הפועלים לשמירה על הולכי הרגל ובמקביל לערוך רפורמה בתחומים העירוניים. אך כיצד כל אלו ייעשו, אם המטלה על פי דבריו נתונה ל'רשות הלאומית לבטיחות בדרכים', וזאת נאבקת לשמור על תקציבה הזעום ממילא? התשובה אם תגיע, תהיה ממשרד האוצר.

מסיבת העיתונאים של היום אמנם הציגה לנו שר חדש, אולם האג'נדה נותרה ישנה. הבטחות לשיפור תהומי בתחבורה הציבורית מתקבלות בחיוב, אך נראה כי לעומת מיליארדי השקלים הפונים לתחום זה, לא הרבה הולך להשתנות בתחום הבטיחות בדרכים. אנו היינו רוצים לראות שר שנרתם לטיפול מיידי במצב בכבישים, ולא מעביר את האחריות לפיתחה של המשטרה. לא מתפקידה להיות המחנך הלאומי.

נושאים נוספים כמו עתיד הייבוא האישי (למרות שלא הביע התנגדות לכך), עיכוב באישור התקנות הרלוונטיות למשרד בנוגע לספורט המוטורי ועוד, נותרו פתוחים. לדבריו של כץ, הוא עדיין צריך ללמוד הרבה נושאים בתפקידו החדש.

לנוכח דבריו של השר היום, מסרה עמותת 'אור ירוק' לוואלה! רכב את התגובה הבאה: "אנו מביעים אכזבה עמוקה מסדר העדיפויות שהציג השר. נושא תאונות הדרכים והורדת מספר ההרוגים בכבישים צריך להיות הנושא הראשון על סדר יומו כשר התחבורה הנכנס. אי מניעת קיצוץ 40% בתקציבה המתוכנן של הרשות הלאומית יהווה עבורו כישלון צורב אשר עלול לגבות את חייהם של קורבנות נוספים בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully