וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשמאי הבית?

ירון אדרי

5.5.2009 / 10:30

עתירה שהוגשה לבג"צ מבקשת לבטל את החיבור שבין חברות הביטוח לשמאי הבית שלהן, בשל ניגודי עניינים מהם נפגעים המבוטחים

האם שמאי הבית של חברות הביטוח נמצאים בניגוד אינטרסים? בג"צ הוגש אמש (שני) כנגד איגוד חברות הביטוח והמפקח על הביטוח, בבקשה למתן צו שיורה לתקן את הסדר השמאים. את העתירה הגישו 'איגוד המוסכים', 'איגוד שמאי הביטוח', ו'המועצה הישראלית לצרכנות' אשר דורשים לאזן את השיקולים הצרכניים של המבוטחים עם אלו של חברות הביטוח. בעתירה שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין יוסף תוסיה כהן ושות', מתבקש בית המשפט להורות על ביטול רשימת השמאים, והחלפתה ברשימה הכוללת את כל שמאי הביטוח המורשים.

לטענת העותרים, העובדה כי חברות הביטוח הן המשלמות שכר לשמאי הבית, מציבות אותם בעמדה של ניגוד עניינים מתוך חשש לפרנסתם שהרי חברת ביטוח תסרב לעבוד עם שמאי הגוזר עליה תשלומי פיצוי גבוהים. הדבר משפיע כמובן על בעלי המקצוע הנדרשים לצמצם את עלויות תיקון התאונה מה שעלול להוביל להחזרתו לכביש של רכב לא בטיחותי. המפסידים בקרב ההישרדות הם הלקוחות, שריכבם אינו מושב לקדמותו כנדרש בחוק.

בדרישתם, מבקשים העותרים כי בית המשפט יקבע כי למבוטחים תעמוד הזכות לבחור בעצמם את השמאי. "המצב הנוכחי, מחייב התערבות בית המשפט באופן שימנע לחלוטין את ניגוד העניינים של חברות הביטוח באמצעות ביטולן המוחלט של "רשימות השמאים" והותרת הבחירה בזהות השמאי בידיו של המבוטח". חשוב לציין כי בג"צ כבר פסק בעבר בנושא, אולם חברות הביטוח ממשיכות בשלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully