וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ נגד משרד התשתיות

5.5.2009 / 11:12

'אדם טבע ודין' עתרה לבג"צ להפסקת העבודות בכביש 9. שהסכים להקפיא המצב על כינו. נטל ההסברים עובר אל שולחן המדינה

בהיעדר תחליפים ראויים לעבודות התשתית בכביש 9, אגודת 'אדם טבע ודין' פנתה לאחרונה למישור המשפטי. עתירה לבג"צ הוגשה לאחר שלא נענתה האגודה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות ומע"צ, וכעת מחייב אותם בית המשפט להמציא הסברים מדוע אושרה התכנית מבלי לחשוב על אלטרנטיבה למזעור הנזקים הסביבתיים. נטל ההוכחה בצד המדינה, ועליה למצוא נימוק תוך 30 יום לפסילת העתירה.

כביש 9 נחשב לעורק רוחבי המחבר בין כביש 2 (כביש החוף) וכביש 6. הוא חולף על פני שטחה הדרום מערבי של חדרה, ומצפון לאיזור התעשייה המזרחי של עמק חפר. שטח הבנייה סביב לו נחשב לאיזור בעל חשיבות סביבתית גבוהה במיוחד. סמוך אליו מצויות שמורות טבע כ'בריכת יער', נחל אלכסנדר, ופארק לאומי 'גן השרון'. יתרה מכך, זהו שטח המאופיין בדיונות חול, ולכן חשיבותו ההידרולוגית כבירה.

על פי טענת האגודה, לא בחנה הוועדה את האפשרות לסלילת כבישים בחלקים הדרומיים והצפוניים של הכביש כחלופה, ולפיכך נגרם נזק ישיר לערך הנופי והכחדתם של שטחים פתוחים השומרים על צביונה הירוק. מכאן כאמור נקודת ההנחה לתביעה, וזו מנסחת כי תכנית הוועדה פגומה היות ולא נבדקו כל האפשרויות וכי היא אושרה על סמך מידע חסר או לקוי. עו"ד אסף רוזנבלום המייצג את האגודה אומר כי המצב אינו זר לו לצערו, וזהו רק אחד מיני מקרים רבים. "פרוייקט כביש 9 מהווה דוגמה אחת מתוך שורה של תכניות שאישרה הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיתו – נ.ב.ט) מבלי להתחשב בכלל השיקולים הסביבתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully