וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייך, הכול לממשלה

6.5.2009 / 9:24

הנהגים בבריטניה משלשלים לכיס הממשלה כ-10,000 פאונד מידי שעה. ציידי הראשים: מכמונות המהירות הנייחות

אם הרגשתם שעושקים אתכם בכביש על בסיס יומי, והפלאשים המסנוורים זה לא לצילומי אופנה, אל תרגישו מקופחים. השבוע הוגש למלפגת הלייבור הבריטית דו"ח מקיף ומאשים מאגף התנועה של דובר משטרת מחוז טורי בבריטניה, ובו נחשף כי האוצר מרוויח כ-10,000 פאונד בכל שעה מלכידת נהגים העוברים על המהירות החוקית על ידי מכמונות מהירות נייחות. כל שעה.

מנתונים שנאספו על ידי המשטרה, עולה כי אחוז הנתפסים זינק במאה אחוזים בעשור האחרון. ב-2007 נקנסו כ-1,462,235 נהגים שניפחו את קופת האוצר בכ-88 מיליון פאונד, כ-550 מיליון שקלים. זאת בהשוואה ל-1997 אז נגבו כ-28.5 מיליון פאונד מ-713 אלף נהגים. לכמה מהן אחראיות המכמונות? 1.2 מיליון. מי אמר שאין צמיחה?

התשובה לכך טמונה בעלייה התלולה במחיר הקנסות במשך העשור שחלף. הממשלה החדשה בבריטניה כבר הספיקה בקדנציה הנוכחית שלה להעלות את הקנסות מ-40 ל-60 פאונד, ולהוסיף עוד 840 מיליון פאונד לכיסה. דובר משטרת מחוז טורי אומר כי להערכתו הממשלה חולבת מהאזרחים סכומים דמיוניים. "במשך עשר האנשים האחרונות, התייחסה הממשלה לנהגים כמו פרה כדי לספק כסף לממשלה שמבזבזת ומבזבזת".

למצלמות המהירות בבריטניה מיוחסת חשיבות בוערת. הנהגים הבריטים נאלצים להתמודד בכל כמה חודשים עם תוספת חדשה לסוללת האכיפה הנרחבת ממילא. רק בשנתיים האחרונות התווספו עוד אלפי מצלמות לשירות והמספר זינק לכ-6,000 יחידות. בישראל המספרים אמנם יותר קטנים, אך כל זה ישתנה לאחר פריסת המכמונות רחבת ההיקף המתוכננת. ככה זה, קל לקחת סוכריה מתינוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully