וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה רוצה את פיוניר

6.5.2009 / 11:52

יצרנית הרכב היפנית מעוניינת בנתח מענקית האלקטרוניקה. תשקיע עשרות מיליוני דולרים בפיתוח חטיבות הרכב של פיוניר

האם יצרנית הרכב היפנית הונדה, וחברת 'פיוניר' העולמית, עומדות בפני שיתוף פעולה ביניהן? השבוע דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס', כי הראשונה נלהבת ממהלך מסוג זה ומתקדמת לעבר הסכם עם יצרנית האלקטרוניקה מיפן. כשם שמרבית יצרניות הרכב בעולם עושות בימים אלו, גם הונדה מוצאת חשיבות באספקטים הטכנולוגיים הבידוריים לנוכח הזינוק בפיתוח מערכות השמע והמולטימדיה לרכב. לפיכך היא חותרת להתחכך במיטב ההמצאות והחידושים גם במקומות נוספים, ומקווה לנצל את המוניטין והידע של 'פיוניר' בתחום.

על פי הודעה שמסר דובר הונדה, הגיע לידיו מידע על כך שהוקצו משאבים מתוגברים לחטיבת הרכב על חשבון הבידור הביתי. מה שככל הנראה רומז על כך שפיוניר מרגישה גם בקרביה את המשבר הכלכלי בשווקים הבייתים, ומכוונת למקומות פחות עניים ברווח - זירת המכוניות בין השאר, שם אין לה תלות בעסקאות מול אנשים פרטיים או רשתות כי אם מול תאגידים. סכום ההשקעה של הונדה ינוע בטווח מוגבל. ההשערות הראשוניות מצהירות על 30 עד 50 מיליון דולר בממוצע ויכללו את פיתוחן של חטיבות המשנה בפיוניר.

כיום, דגמי הונדה היקרים יותר מבדרים את היושבים בעזרת מערכות השמע של חברת 'BOSE' האמריקנית שמעמדה נמצא כעת בסכנה. אך מה שיותר רלוונטי הוא האם פיוניר תנשל באופן קבוע את המתחרות מבית 'סימנס', 'אלפיין' וכו', ותגיע לפלח הנפוץ בסגמנט המשפחתיות והסופר מיני. מעבר לכך, מקווים בהונדה שפיוניר תעניק לה מערכות מבוססות 'בלו-ריי' לרכב.

חברת 'פיוניר' החלה את דרכה ב-1938 ועסקה בתחילת הדרך בייצור רמקולים לשימוש ביתי ומסחרי. כיום היא מונה למעלה מ-39 אלף עובדים אשר מחולקים בין זרוע הרכב, הבית, הציוד המקצועי, המחשבים הבייתים ועוד. בין פיתוחיה החלוציים מערכת ביתית עם רמקולים נפרדים (סטריאו) ב-1962, מכשיר קומפקט-דיסק לרכב ב-1984, וכן פלזמה בהפרדה גבוהה (היי-דפינישין) ב-1997. מעורבותה בתעשיית הרכב מוכרת בין היתר כנותנת חסות רשמית לקבוצות מירוצים בסבבים שונים וכן לנהגים מובילים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully