וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המסחריות רוצות חשמל

ירון אדרי

7.5.2009 / 11:57

רנו מציגה את אב הטיפוס לטנדרון החשמלי המבוסס על הקנגו בי בופ. שיווק הגרסה הסדרתית ב-2011. המסחרית של אגסי?

מכוניות חשמליות, מהסוג הקטן או אפילו בממדים של סופר מיני, הן כנראה כבר פאסה עוד לפני שהגיעו לייצור סדרתי המוני. הרי לספר על עוד משהו שממנו כבר יש הרבה (לפחות על הנייר) זה כבר לא חדשות. לכן, יוצאת רנו בחזית חדשה – מכונית חשמלית, אבל מסחרית. וכשיש טכנולוגיה, בעיקר כשהיא מגיע מכיוון השותפה היפנית ניסאן, גם השיווק לא נראה רחוק כל כך.

וכך מגיע הקנגו בתצורתו המקוצרת ומחליף את יחידת הכוח זוללת תוצרי הנפט לכזו שחובבת זרמי חשמל. תחת השם 'בי בופ ZE', כשצמד האותיות מסמנות Zero Emission, מציגה רנו את אב הטיפוס למכונית שהוצגה קודם לכן בתערוכת פריז 2008, אז כקונספט. המראה הכללי נותר כמעט זהה, פרט לשינויים המתבקשים בדרך למציאות. כך כמובן גם בתא הנוסעים שנטש את המראה העתידני לטובת חיי היומיום.

לפני שניגע בעיקר, נספר כי רנו עשתה מספר דברים בכדי לצמצם את בזבוז האנרגיה החשמלית. כך למשל, המרכב הונמך ב-20 ס"מ לא לפני שנעשו ליטושים אווירודינמיים למעטפת החיצונית בכדי למצמצם ככל הניתן את ההתנגדות לאוויר. גופי תאורה מבוססי לד עוזרים גם הם למניעת הבזבוז. ויש גם גימיק נחמד שספק אם יזכה לחיים בתצורה הסדרתית – לאורכן של דלתות הצד מופיע חיווי טעינת המצברים. נחמד.

על חשמל לבדו

יחידת הכוח החשמלית של הקנגו בי בופ, מפיקה 60 כ"ס ומומנט מכובד של 19.4 קג"מ. יחד עם 12 אלף סל"ד מרביים, טוענים ברנו כי מדובר על יעילות הגבוהה ב-90 אחוזים מזה של מנוע בעירה בהספק מקביל. אלא שזו לא חוכמה, מנוע בעירה מטיבעו אינו ניחן ביעילות. כוח המנוע מועבר אל הגלגלים דרך תמסורת לה יחס העברה בודד. אם תרצו, גיר עם הילוך אחד. כמות האנרגיה שתועבר לכיוונו היא שתקבע את מהירות הנסיעה, שתוגבל ל-130 קמ"שים מרביים.

וכמו תמיד, החולייה החלשה ביחידות כוח חשמליות הן הסוללות הקובעות את טווח הנסיעה. ברנו בחרו בכמות שתספיק ל-100 ק"מ, צפי ל-160 ק"מ בגרסה הסדרתית, אותן מיקמה מתחת לדשבורד. מדובר ביחידות ליתיום-יון מתקדמות המגיעות מהמיזם המשותף של ניסאן ו-NEC. סוללות הן הרכיב היותר יקר במכונית חשמלית, ורנו מנסים להרגיע באומרם כי בין 80 ל-100 מיכולת תפוקתן יתקבלו בשש שנים הראשונות, כאשר אחר כך, תחול ירידה ביכולות הסוללות לאגור חשמל.

ומה על טעינה? שקע בחזית המכונית יאפשר חיבור לרשת החשמל הסטנדרטית, ואז תידרשנה שש עד שמונה שעות למילוי הסוללות. אם שקע תלת פאזי נמצא בהישג יד, אז 80 אחוז מהקיבולת תתקבל בחצי שעה בלבד. בעתיד כך נראה, טעינה מקסימלית תיעשה בעשרים דקות.

שיווק המכוניות החשמליות של רנו-ניסאן צפוי להתחיל כבר בשנה הבאה. המותג היפני יהיה החלוץ והשווקים הראשונים יהיו יפן וארה"ב. שיווק כלל עולמי יחל ב-2012. רנו תנצל את 2011 בכדי להציג לראשונה את הליין החשמלי שלה, כשראשונה תהיה מכונית סאלון שתשווק, שימו לב, בישראל – האם זו המכונית של פרויקט בטר פלייס? מעט מאוחר יותר באותה השנה יחל גם שיווק הקנגו ZE באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully