וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה מוזלת

ירון אדרי

8.5.2009 / 17:05

חצי שנה לאחר תחילת השיווק בדרום אמריקה, מחליטה רנו להביא את דאצ'יה סאנדרו סטפוואי גם לאירופה. דמוי שטח בזול

עוד באוגוסט של השנה הקודמת סיפרנו לכם על ההשקעה הגדולה של רנו בפיתוח ליין המכוניות המוזלות שלה תחת מותג דאצ'יה הרומני. מכונית זולה אינה חייבת להיות פשוטה וסתמית, וקרוסאוברים צריכים להתאים לסוגים שונים של תזרימי מזומנים. כך הוצגה הסטפוואי (Stapway), הגרסה המוגבהת למשפחת ההאצ'בק סאנדרו.

אחרי שהוצג בסוף 2008 בדרום אמריקה תחת מותג רנו דווקא, בעיקר בברזיל שם הוא גם מיוצר, 2,700 יחידות מהסטפוואי נמכרו. כנראה שההצלחה היחסית לדגם ספציפי שיכנעה את בעלי הבית, שהחליטו כי יש לו מקום גם באירופה בניגוד לתוכנית המקורית. בתקופה הנוכחית, לכל רכב שנמכר חשיבות גבוהה.

הרכב אינו שונה בבסיסו מהמכונית הרגילה וההבדלים נמצאים בעיצוב. פגושים חדשים מלפנים ומאחור, יחד עם תוספות בדמות גגון וכנף לגג, משווים למכונית מראה כשל רכב פנאי לא לפני שהמרכב עצמו הוגבה ב-20 ס"מ לחיזוק תחושת הריחוק מהקרקע. לדברי החברה, חמישה מבוגרים ימצאו בו מספיק מרחב ולעזרתם יעמוד תא מטען של 320 ל'.

בשונה מברזיל שם גם משווקת גרסת ביואתנול (1.6 ל', 112 כ"ס), השוק האירופי יקבל שני מנועים בלבד – בנזין 1.6 ל' לו 90 כ"ס, ומנוע ה-1.5 ל' דיזל המוכר שיפיק 20 סוסים פחות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13.2 ו-18.9 בהתאמה, כשלאחרון פליטת CO2 של 149 גק"מ.

ייצור הסטפוואי האירופי יהיה במפעל דאצ'יה ברומניה, משם תישלח המכונית החל מחודש ספטמבר למספר מדינות. לאחרונה החלה היבואנית לישראל 'קרסו' בשיווק הלוגן MPV, אולם הסטפוואי כך נמסר לוואלה! רכב, לא נמצאת בתכנון.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully