וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד לאופל?

ירון אדרי

9.5.2009 / 12:23

תחרות מעצבים צעירים ביקשה לדעת כיצד תיראנה מכוניות אופל בעתיד. רגע, לא צריך שהמותג הגרמני ישאר בחיים?

מאז הומצאה המכונית, תמיד נשאלה השאלה מה יהיה בדור הבא ואיך הן תיראנה בעתיד. למרות הצרות הנוכחיות בהווה, גם באופל חושבים על העתיד הרחוק.

היצרנית מגרמניה אימצה את הפקולטה לעיצוב מכוניות של הקולג' המלכותי לאומנות בבריטניה, שחוגגת את יום הולדתה הארבעים. המטרה כרשום לעיל, למצוא את האופל/ווקסהול של שנת 2049. למשימה נרתמו 19 סטודנטים מ-11 ארצות, כל אחד מביא עמו את המשנה שלו. בין הרעיונות ניתן היה למצוא מכונית מירוץ הנשלטת על ידי מוח הנהג, יחידות כוח נקיות כולל אחת הנטענת על ידי מפל מים ועוד.

בתחרות צריך שיהיה מנצח, ואת התואר מקבל אגוסטין בארבו בן ה-25 מצרפת. האופל D49 שלו (D לדארווין) קלת משקל ואינה כוללת גלגלים, ותנועתה נעשית על ידי שלוש טורבינות ושדה מגנטי המביא לריחוף של עשרה ס"מ מהקרקע. ולא כאן תמה שירותה של המכונית שיכולה לנוע כצוללת גם בים. הפרס של בארבו הוא עבודה במשך שלושה חודשים במטה עיצוב האירופי של ג'נרל מוטורס שם הוא יצבור נסיון ואולי אף יעניק בתמורה משהו מכשרונו.

פרט למנצח, החליט חבר השופטים לציין שני מתחרים נוספים אשר הרשימו אותו. יונג'ון פארק בן ה-25 מדרום קוריאה הציג מכונית שעיצובה מושפע מגופו ומצב רוחו של הנהג. מפינלנד באה האופל FLOW של מייקה הייקינן (נשמר לכם מוכר?) בן ה-26, אשר מציג מכונית נקייה מזיהום שהופכת לחלק אינטגרלי מהנוף הסביבתי כשהיא חונה.

עכשיו נותרו למנצח ושני סגניו לחזות עתיד אחר - מה יעלה בגורל מערכת היחסים בין ג'נרל מוטורס ואופל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully