וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחת פה לשטן

ירון אדרי

8.5.2009 / 9:39

הדור הנוכחי לאיביזה איכזב בעיצובו, בעיקר לנוכח מכונית הקונספט שהוצגה. כעת משיקה סיאט את הגרסה הנאמנה למקור

בתערוכת ז'נבה 2008, הדהימה סיאט את המבקרים עם הבוקנגרה (BOCANEGRA), מכונית הקונספט שרמזה על האיביזה החדשה. לא עבר זמן רב והאיביזה החדש הוצגה, אלא שהייתה תחושת החמצה – היא אמנם דמתה לקונספט, אולם חסרה את נגיעות העיצוב שעשו אותה כל כך יפה. ייתכן שגם בקרב הנהלת סיאט הייתה אכזבה, שכן כעת נחשפת בתערוכת ברצלונה האיביזה מצויידת בכל מה שלקחו ממנה.

שם מכונית הקונספט גם הוא עשה דרכו לגרסה החדשה. בספרדית, בוקנגרה פירושו פה שחור ומבט לחזית מסביר זאת. הפה הפעור נמשך ממכסה המנוע ותאורת החזית, דרך הגריל המרושת, ועד לפגוש. רק שיניים חדות חסרות לה. אותו פגוש, כמו גם קשתות הגלגלים, תפוחים מאלה המשרתים את האיביזה הרגילה. מאחור כמובן העיצוב תואם וכך גם אבזור הפנים הספורטיבי.

בוקנגרה תעשה שימוש במנוע ה-1.4 ל' TSI כפול המגדשים, שיוצע בשתי גרסאות הספק – 150 או 180 כ"ס. תיבת ה-DSG כפולת המצמדים בגרסת ה-7 הילוכים תנתב את הכוח אל הגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני XDS. התאוצה ל-100 קמ"ש מוערכת בכ-7 שניות. למרות הנתונים, לא מדובר בגרסה הבכירה למכונית הסופר מיני שכן ישנן גם הקופרה וה-FR.

הבוקנגרה הנוכחית למי שלא יודע, היא מחווה לדגם ה-1200 ספורט שהשיקה סיאט ב-1975. מי שיחשוק בה יאלץ להמתין עוד מספר חודשים, כי שיווקה צפוי להתחיל רק מאחור יותר השנה. בישראל עמלה היבואנית 'צ'מפיון מוטורס' על חיזוק המותג הספרדי, ואולי היא אף תגיע אלינו. עם תג מחיר תחרותי, בהחלט צפויה לה הצלחה. רק קחו בחשבון שניתן להזמינה באדום או לבן אך אל דאגה, הפה ישאר שחור.

אלופה בחסכון

עם הבוקנגרה כנראה ולא ניתן יהיה להשיג את התוצאה הבאה. האיביזה אקומוטיב, גרסת ה-1.4 ל' TDI לה 80 כ"ס, עברה 1,561 ק"מ על טנק דלק אחד. בואו נדייק, מנוע הדיזל לגם 45.53 ליטרים של סולר במסע מספרד לגרמניה דרך צרפת. ואם זה עדיין לא אומר לכם כלום, מדובר על צריכת דלק של 34.3 ק"מ לליטר.

את שיא צריכת הדלק לסגמנט קבע גרהארד פלאטנר האוסטרי, דמות ידועה במירוצי החסכון. ושלא תחשבו שהוא הזדחל בדרכים, הלה עבר עת ה-110 קמ"ש בכבישים המהירים ובעצמו היה המום מהתוצאה אותה השיג.

השוואה לנתונים המוצהרים של סיאט מתבקשת במקרה זה. בתנאי מעבדה, נקבע כי צריכת הדלק הרשמית של האיביזה אקומוטיב היא 27 ק"מ לליטר בדיוק, תוך פליטת 98 גק"מ CO2. מכאן, שבתנאי אמת חל שיפור של 27 אחוזים. מסקנה – אל תאמינו לכל מה שאומרים, ובתנאי שרגל ימין תישאר רגועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully