וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מחסלת את תת ההיגוי

ירון אדרי

9.5.2009 / 10:38

אודי משפרת את הנעת הקואטרו של ה-S4 בדיפרנציאל אחורי מתוחכם. אם להאמין להצהרות, זהו עידן חדש בהתנהגות, מבחינתם

מערכת הקוואטרו של אודי עולה שלב עם דיפרנציאל אחורי חדש, המיועד לדגמים הספורטיביים שבהיצע החברה. ראשונה לקבלו היא ה-S4, ושאר דגמי ההנעה הכפולה של אודי בעלי האוריינטציה הספורטיבית יקבלו אותו בקרוב. ה-S4 מצוידת במנוע ה-V6 בנזין בנפח 3.0 ל' עם סופרצ'ארג'ר, המפיק 333 כ"ס ו-44.9 קג"מ והייחוד בדיפרנציאל, הוא יכולתו לנתב את כוח המנוע בציר האחורי בין הגלגל הימני לשמאלי בהתאם לצורך, וזאת במקביל לפעולת הרגילה שמווסתת את הכוח בין הציר הקדמי לאחורי (עד 60 אחוזים לאחור).

עקרון פעולת הדיפרנציאל פשוט. בעת ביצוע פנייה, כוח המנוע המנותב לציר האחורי מתפצל בין הגלגלים בהתאם למהירות. כוח רב יותר יעבור כעת אל הגלגל החיצוני לפנייה על חשבון המקביל לו, וכך למעשה תשאף המכונית לחדד את זווית הפנייה. באודי מכנים זאת "הסוף לתת היגוי". פעולת המערכת דומה במקצת לזו של בקרת היציבות במגבלות, אלא שלא נעשית התערבות של מערכת הבלימה או המנוע כך שלא נפגעת המהירות.

הדיפרנציאל האחורי מושפע גם ממצב הנהיגה אותו בחר הנהג. במצב 'נוחות' למשל, תהיה עדיפות לבטיחות, לפיה תגיב המכונית בתת היגוי צפוי לפניות מהירות מדי. במצב 'דינמי', תפעל המערכת לחידוד הנהיגה תוך שקלול נתוני המהירות, הפניית ההגה, זוויות הגלגול ועוד ותגיה תוך עשירית השנייה. מערכת נוספת מסוג זה ניתן למצוא באיבולושן, הספורטיבית הקיצונית של מיצובישי.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully