וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: באטון פעם רביעית

ירון אדרי

10.5.2009 / 17:12

הבריטי סיים ראשון את מירוץ ספרד, חברו לקבוצת רד בוד באריקלו הגיע שני. פרארי שוב ירתה לעצמה בגלגלים למרות מירוץ טוב

ג'נסון באטון ורובנס באריקלו השיגו היום (ראשון) פעם נוספת את מלא הנקודות לקבוצת בראון GP, עם נצחון משכנע בגרנד פרי הספרדי. באטון זינק מהפול פוזישן ובאריקלו שלישי, אולם כבר בזינוק עקף הברזילאי הוותיק את בן קבוצתו. מאחור, מאבד סבסטיאן ווטל (רד בול) את המקום השני לפליפה מאסה שלרגע נראה היה כאילו הוא מחזיר את פרארי למקום אותו היא כבר הספיקה לשכוח.

הפנייה הראשונה מתוך 66 הקפות הניבה דרמה גדולה בעקבותיה פורשים ארבעה נהגים בטרם עת. ניקו רוזברג (וויליאמס) דוחק את יארנו טרולי (טויוטה) אל מחוץ לאספלט, וחזרתו הפזיזה למסלול גורמת לאדריאן סוטיל (פורס אינדייה) לפגוע בו בחוזקה. נסיון התחמקות של צמד נהגי טורו רוסו סבסטיאן בואמי וסבסטיאן בורדה, לא עולה יפה והשניים פוגעים אחד בשני ופורשים. ניקוי שברי הקרבון מחייב את הוצאת מכונית הבטיחות לארבע עקפות.

הזנקת המירוץ המחודשת לא משנה דבר בחוד. צמד נהגי הבראון עם באריקלו בראש, נעזרים במלחמה ההגנתית של מאסה מול ווטל בכדי לפתוח פער. באריקלו כבר יכול היה לראות איך הוא מקדיש את הנצחון לחברו הברזילאי איירטון סנה שבוע לאחר ציון יום השנה ה-15 לפטירתו. אלא שמנהל הקבוצה רוס בראון, חשב אחרת ושינה את אסטרטגיית המירוץ של באטון משלוש עצירות תדלוק לשתיים, בעוד שבאריקלו נותר עם עצירת התדלוק הנוספת. עובדה זו, יחד עם העובדה כי הברזילאי ציין כי משהו במכוניתו נשבר כנראה, מותירה אותו רק עם המקום השני.

דרמות מיוחדות לא נרשמו במהלך המירוץ, פרט אולי לכשלון נוסף של פרארי. השינויים שהוכנסו במכונית אכן שיפרו את יכולתה, אולם הצוות המקצועי עדיין לא מתפקד כקבוצה. זה החל אמש במקצה הדירוג עם מיקום 16 על הגריד לקימי רייקונן, וממשיך עם תקלה טכנית במכוניתו שהביאה לפרישה בהקפה ה-19. הישועה כמעט והגיעה מכיוונו של מאסה, אולם עצירת תדלוק קצרה מדיי וחוסר בליטרים חשובים, הכריחה אותו לוותר על המקום הרביעי לווטל בכדי שיוכל לשמור על נהיגה חסכונית וכך לפחות לסיים את המירוץ. הקפה לסיום מרים מאסה דגל לבן גם מול פרננדו אלונסו, ובאדי הדלק האחרונים מצליח לסיים שישי. הקרב בין מאסה לווטל שנמשך למעשה כל המירוץ, עוזר למארק וובר (רד בול) לסיים שלישי.

בראון הבוס, באריקלו כינור שני

אחרי המירוץ החמישי מתוך 17 העונה, אנו יודעים מי בדרך לאליפות. מבחינת רוס בראון לפחות. אסטרטג המירוצים הטוב בסבב, אחראי במידה לא מבוטלת על הישגיו של מיכאל שומאכר בפרארי. וכשזה לא הלך בדיוק כמו שצריך, תמיד הייתה תוכנית ב' – באריקלו. לא אחת וויתר הברזילאי על מקומו בחוד לטובת הגרמני, וזכור במיוחד המירוץ של אוסטריה 2002 שם הוא עצר ממש על קו הסיום. שיתוף הפעולה החוזר בינהם כעת, שוב מעמיד את באריקלו בעמדה הנחותה ממנה לא תבוא אליפות.

שינוי אסטרטגי של בראון, מעביר את באטון לשתי עצירות במקום שלושה ולמעשה סולל לו כאמור את הדרך לנצחון. הגורם היחיד שהיווה איום באותו רגע, היה באריקלו עצמו שנותר עם עצירה מיותרת ובכל זאת סיים שני. אם היה זה עניין של "חיים ומוות", גם הברזילאי היה זוכה לשינוי בתוכנית המירוץ. גם בבחריין הניבה אסטרטגייה נכונה נצחון לבאטון. וחשוב שתבינו כי מבחינת בראון, לא היה כאן שום הימור. את באריקלו הוא הקריב כבר עשרות מירוצים.

בפרארי לעומת זאת, צריכים ללמוד פרק או שניים בתכנון נכון של מירוץ. זו לא הפעם הראשונה בה כושלת הקבוצה באופן כה בוטה, וזאת גם אחרי שהצליחה לצמצם חלק גדול מהפערים אל מול המובילות. מול ווטל, הנהג המוכשר ביותר בסבב ועם אחת המכונית החזקות, הצליח מאסה להחזיק מעמד ללא בעיות מיוחדות. אך גם כשכבר הצליח להתמודד על מקומות שבשנה שעברה נחשבו לכשלון עבורו, תכנון לקוי בקבוצה מדרדר אותו מושפל לאחור.

רייקונן זה כבר סיפור אחר, ואם בעונה שעברה נראה היה כי הוא ממתין בקוצר רוח לפרישה הרי שכעת נראה כי זה אכן הולך לקרות. היכולת של אלוף העולם לשעבר, יחד עם שפת גוף המלמדת על חוסר מוטיבציה ורצון לנהוג, כנראה ותסיים עבורו את העונה מוקדם מהצפוי. אל תתפלאו אם זה יקרה בקרוב תחת הכותרת "הסכמה הדדית".

מירוץ ברצלונה מגלה כי אכן נעשו שינויים במספר מכוניות כפי שראינו בפרארי למשל. גם ב.מ.וו הצליחו להשיג נקודות אחרי תצוגת הנפל האחרונה בבחריין. בטויוטה לעומת זאת, נראה כי הלכו אחורה וכך גם במקלארן ואף אחת מהן לא הצליחה להביא נקודות. פרננדו אלנוסו ורנו ממשיכים בנורמת ליקוט הנקודות בעוד נלסיניו פיקה כושל שוב. בעוד שבועיים יוזנק הגרנד פרי המסורתי של מונטה קרלו, שם צפויות הקבוצות להציג מכוניות טובות בהרבה ובראשן רד בול שחייבת להשיג נצחון אם היא רוצה תואר אליפות. ומה על פרארי? רק שינויים פרסונליים יביאו לשינוי.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי ספרד 2009:
1. ג'נסון באטון, בראון
2. רובנס באריקלו, בראון
3. מארק וובר, רד בול
4. סבסטיאן ווטל, רד בול
5. פרננדו אלונסו, רנו
6. פליפה מאסה, פרארי
7. ניק היידפלד, ב.מ.וו
8. ניקו רוזברג, וויליאמס

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 5:
1. ג'נסון באטון, בראון – 41 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 27 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 23 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 15.5
5. יארנו טרולי, טויוטה – 14.5 נק'
6. טימו גלוק, טויוטה – 12 נק'
7. לואיס המילטון, מקלארן – 9 נק'
8. פרננדו אלונסו, רנו – 9 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 5:
1. בראון – 68 נק'
2. רד בול – 38.5 נק'
3. טויוטה – 26.5 נק'
4. מקלארן – 13 נק'
5. רנו – 9 נק'
6. ב.מ.וו – 6 נק'
7. פרארי – 6 נק'
8. וויליאמס – 4.5 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully