וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הרכב הסינית טובה לישראל

אורה קורן

11.5.2009 / 9:51

יו"ר מכון היצוא: החלטת ממשלת סין להשקיע בפיתוח טכנולוגיות בתחום הרכב -הזדמנות לחברות ישראליות

בעוד תעשיית הרכב במערב נאבקת על חייה, תעשיית הרכב הסינית ממשיכה לצמוח. כך עולה מנתונים שפרסם היום מכון היצוא. "תעשיית הרכב בסין נהנית בשנים האחרונות משיעור הצמיחה הגבוה בעולם, גבוה אף יותר מהצמיחה בתוצר הלאומי הגולמי, מגמה הפותחת אפשרויות חדשות לעשרות חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות בתחום", מסר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא.


על רקע הקשיים של חברות רכב מובילות במערב, בעיקר בארצות הברית, נקלעו חברות ישראליות המספקות חלקים ליצרניות הרכב להאטה ולקשיים וחלקן אף נקלע למשבר חמור. במכון היצוא, שקיבל מהממשלה תקציב של 30 מיליון שקל לפיתוח היצוא על רקע המשבר הכלכלי, סבורים כי השוק הסיני עשוי לשמש תחליף חלקי לשוק המערבי. בעוד שיצרניות טכנולוגיות יכולות להשתלב במהירות יחסית גדולה בשוקי רכב חדשים, יצרניות חלקים צפויות להיתקל בבעיות מורכבות בהסבת קווי יצור.

מנתונים שמסרה חברת הייזום העסקי אפקו, המלווה את ביצוע פרויקט קידום היצוא ("שביט") בסין עולה, כי מכירות מכוניות פרטיות בסין גדלו בשנים 2006-2007 ביותר מ-50% וגם בתקופת המשבר העולמי בשנה וחצי האחרונות ממשיכה סין להיות המובילה בעולם בשיעור הצמיחה במגזר זה.

הנתונים מצביעים על כך ששיעור בעלי הרכב הפרטי בסין עומד על 3.9% מהאוכלוסייה בלבד, בהשוואה לכ-40% בממוצע בשווקים מתפתחים אחרים. ההערכה היא כי לאור הנתונים מגמה זו תימשך ואף תואץ בשנים הקרובות באורח משמעותי נוכח העובדה כי ממשלת סין משקיעה תמריצים כספיים אדירים שמטרתם לעודד את הצריכה הפרטית באזוריי הפריפריה ובאזורים הכפריים.

בסין פועלות עשרות חברות המייצרות כלי רכב, חלק ניכר מהן מייצרות במיזמים משותפים עם יצרניות רכב בינלאומיות מובילות כ-8,000 חברות המייצרות חלפים לרכב. ארצי אמר, כי גורם מעודד נוסף לייצואן הישראלי בענף זה הוא החלטת הממשלה הסינית על הורדה משמעותית של מכסי ייבוא על כלי רכב וחלקים, חלפים וטכנולוגיות. לצד זה הנתונים מצביעים גם על גידול מואץ בייצוא מכוניות סיניות וחלקי חילוף, אשר בשנים 2002-2007 עמד על גידול של כ-35% בשנה ולאחר האטה ב-2008 ישנם סימנים לגידול מחודש בהיקפי המכירות ב-2009.

לדברי ארצי, חברות הייצוא הישראליות בתחום הרכב עשויות ליהנות מהחלטת הממשלה בסין להשקיע 1.5 מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות חדשניות לענף הרכב ולפתח את המחקר והפיתוח כדי לשפר את הסטנדרטים ואת האיכויות בשלבים השונים של תהליכי הייצור, כדי להביא את תעשיית הרכב הסינית לשורה הראשונה של ייצרניות הרכב בעולם.

לדבריו, יצרניות הרכב הסיניות משקיעות משאבים רבים בפיתוח דגמים של כלי רכב חשמליים כמו גם בהסבת כלי רכב קיימים המונעים בבנזין לכלי רכב חשמליים. מגמה זו פותחת בפני חברות מו"פ ישראליות אפשרויות רבות ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות הרכב הסיניות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • saic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully