וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קנס למחזיקי רשיון נהיגה ישן

11.5.2009 / 11:39

נהגים שטרם החליפו את רשיון הנהיגה הישן לחדש המוסדר על פי תקן אירופאי, צפויים לקבל קנס כספי ודו"ח תנועה

לידיעת הנהגים: משרד התחבורה מודיע כי אמש בחצות, פג תוקפו של רשיון הנהיגה הישן. החל מהיום (שני), רשיון הנהיגה היחיד בעל תוקף בישראל, הינו הפורמט החדש בעל התקינה האירופאית. מי שנוהג בדרכים ובידיו לא יימצא הרשיון החדש, יקבל דו"ח על עבירה וקנס ממשטרת התנועה.

הרשיון החדש כולל מגוון אמצעי הגנה למחזיקיו המונע את האפשרות לזייפו בנקל. ביניהם כאמור צילום עדכני, והולוגרמה המוטבעת בגוף הרישיון לה חתימה מיוחדת וקשה להעתקה. כפי שנהוג במרבית מדינות אירופה, הרשיון כולל ארבע דרגות רישוי מ-A עד-D על פי קטגוריות משקל ותצורה.

משרד התחבורה סיים לאחרונה הסבתם של 3.3 מיליון רישיונות נהיגה שהונפקו ב-18 החודשים האחרונים לאלו המותאמים לתקינה האירופאית. מי שעדיין לא הצטלם לרשיון החדש מתבקש לסור לאחת מתחנות הצילום הקרובות לביתו ולהצטלם מחדש. הצילום אינו כרוך בעלות כלשהיא, ואת רשימת התחנות הקרובות לביתכם ניתן לקבל באתר משרד התחבורה.

עדכון: פטור מקנסות עד סוף מאי

בינתיים, הודעה שנמסרה ממשטרת התנועה קובעת כי בעקבות פניות נהגים על חוסר מוכנות לפקיעת התוקף, לא יחולקו דוחות עד סוף חודש מאי. נהגים שכבר שילמו עבור הרישיון החדש אך טרם קיבלו את הכרטיס הפלסטי, יכולים לפנות למשרד הרישוי ולקבל רישיון זמני עד קבלת הרשיון הקבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully