וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרבייק ספורטיבי לב.מ.וו

12.5.2009 / 9:45

ב.מ.וו חושפת רשמית את אופנוע הסופרספורט החדש שלה, עם המון כוח, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב חריג

כל יצרניות אופנועי הספורט יודעות היטב שהצלחה על מסלול המירוצים קל מאוד לתרגם למכירות באולמות התצוגה ולקילוגרמים של אגו ומוניטין. בזמן שדוקאטי, ימאהה, הונדה ומותגים אחרים מתקוטטים בדרמטיות תחת ישבנם של כמה מהרוכבים הקיצוניים בעולם, ב.מ.וו רקחו מזימה משלהם - תוכניות להיכנס לסבב היוקרתי עם כלי סופרספורטיבי משלהם.

אמרו ועשו וכבר בחודש אוקטובר 2008 הוסר הלוט מעל אופנוע המסלול של החברה וחובבי המותג ושאר רוכבי סופרבייקס החלו לכסוס ציפורניים לקראת חשיפתה של גרסת הכביש המוגמרת.

וכך, על גבי מסלול מונזה עליו התקיים בסוף השבוע סבב הסופרבייק, חשפה ב.מ.וו את הכלי החדש שלה שעונה לשם S 1000 RR. אופנוע זה חמוש במנוע בנפח 999 סמ"ק ובעזרת טכנולוגיה הלקוחה מעולם הפורמולה 1 (ראש מנוע צר, שסתומי יניקה מטיטניום, סעפות באורכים משתנים וכו'), הוא מפיק 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד וכן 11.4 קג"מ המושגים ב-9,750 סל"ד.

בתחום הטכנולוגי, ב.מ.וו מציגה קפיצת מדרגה של ממש באופנוע זה, ממש כמו במקרה של מכוניותיה. ה-RR החדש מקבל מערכת ABS חדשה, מהירה ומתקדמת, מערכת בקרת משיכה למניעת סחרור הגלגל האחורי וכן מתג בחירת תגובות המנוע למספר מצבי נהיגה כמו גשם (מגביל את ההספק ל-150 כ"ס וממתן את תגובות המנוע), ספורט (מצב רגיל של האופנוע), מירוץ (נהיגה בתנאי מסלול) וסליקס (לנהיגה על מסלול עם צמיגי מירוץ).

בנוסף לטכנולוגיה המתקדמת, המהנדסים השקיעו רבות גם בהפיכתו לאופנוע קל מאוד וכך משקלו היבש עומד על 183 ק"ג בסך הכל או 206.5 ק"ג עם כל הנוזלים ומכל דלק מלא. משקל זה מקנה לאופנוע יחס הספק משקל לא פחות ממדהים עבור כלי סדרתי של 1.05 ק"ג לכל כוח סוס.

את כל זה ב.מ.וו ארזו בשלדה חדשה ומתקדמת ועטפו בעיצוב מעט משונה, עם יחידות תאורה אה-סימטריות, אגזוז קצר ונמוך וכן חוסר זהות בין חיפויי צד אחד למשנהו, כך שלפחות מבחינה זו, תשומת לב מהסביבה הוא יצליח לגנוב בקלות.

הב.מ.וו S 1000 RR ימצא את דרכו גם אלינו לישראל לקראת סוף השנה ולפי ההערכות, מחירו אמור לנוע בקרבת זה של מתחריו היפניים - בסביבות ה-135 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully