וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתידנו ביד ה-GPS

12.5.2009 / 11:12

חוקרים בבריטניה ייבצעו היום ניסוי במערכת ניווט המתאימה את מהירות המכונית לחוקי התנועה. סופה של האנושות המוטורית?

מכשיר ניווט (GPS) ממוצע מקל את נסיעתנו במגוון דרכים: מהצעה לדרכים חלופיות, דיווח על פקקי תנועה, התרעות חשובות או משניות על מהירות או מעברים, ובעצם מהווה לנו פרטנר לדרך למקרה שהסטריאו שבק חיים, או שהאישה מאבדת את חוש הכיוון. ואולם הפיתוח החדש מטעם חוקרים באיגוד ה-TFL (Traffic For London), שוב מלמד כי השליטה בכלי הרכב הולכת ומתרחקת מידינו ועוברת לטייס אוטומטי למהדרין. האם באמת אנו זקוקים לעוד אלקטרוניקה שתשליט סדר בחיינו?

הפער בין להכות בנו את תורת החוק, לבין לגרום לרגלנו להוריד את הרגל מהמצערת, תלוי על חודו של מצפון. כלומר שלנו. כיצד מטפלים בבעיה? לוקחים מהנהגים את השליטה על מהירות הנסיעה באמצעות מערכת הניווט המתוחכמת אשר שומרת על קשר ישיר עם מחשב ניהול המנוע.

בסיועם של לווינים החגים ממעל וממפים את תוואי הדרך, אותות הנשלחים למכשיר וממנו למחשב ניהול המנוע משפיעות על מהירות הנסיעה בהתאם לקבוע בחוק. מותר לנסוע 70 קמ"ש וחרגתם מכך, תפחית המערכת את מהירות הנסיעה באופן אוטומטי עד לקו המהירות החוקית, גם אם דוושת הגז לחוצה עמוק בפנים. למנגנון שני מצבים הניתנים לבחירה: ייעוץ ורשות. הראשון מאפשר לנהג חופש תנועה מוחלט ואינו מגביל אותו למהירות החוקית ורק מזעיף פניו של 'סמיילי' על גבי הצג אם צריך. מצב הרשות, מתפקד כבורר אוטומטי המגביל את המהירות בצורה עצמאית.

לעת עתה, נכנסת המערכת לפיילוט בן שישה חודשים בעיר לונדון. להערכת ה-TFL, ניתן יהיה לצמצם את כמות התאונות ב-10 אחוזים וכך לתרום לצמצום הקטל בדרכים. עוד הם מקווים כי ביום מין הימים, תהפוך המערכת לסטנדרטית בכל מכונית בעלות לא גבוהה במיוחד. אולם חלק מהמעורבים גורסים כי מדובר במערכת מסוכנת דווקא, שתשפיע לרעה על קבלת ההחלטות. "זה יגרום לנהגים להפסיק לחשוב" אומר פול ביגס, ראש ארגון נהגי בריטניה. העתיד על טייס אוטומטי?

  • עוד באותו נושא:
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully