וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הרשות הלאומית יוגדל

ירון אדרי

12.5.2009 / 14:11

הושגה הסכמה בין שרי האוצר והתחבורה להקטנת קיצוץ תקציב 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' שקבעה הממשלה הקודמת

בפגישה שנערכה אמש (שני) בין שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר יובל שטייניץ, סיכמו השניים על הגדלת תקציב 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים'. כזכור, הממשלה הקודמת אישרה קיצוץ של 200 מיליון שקלים בתקציב השנתי של הרשות הלאומית, אשר גורם לצמצום משמעותי בפעילותה הציבורית במלחמה בתאונות הדרכים. עוד הורה השר כץ לאנשי משרדו להקצות את סכומי כסף הנחוצים לטיפול בתשתיות ושיפור הבטיחות בכבישים.

על פי ההסכם בין השרים, יעמוד התקציב המתוקן לשנה הנוכחית על 446 מיליון שקלים, תוספת של 116 מיליון שקלים. בשנת 2010 יעמוד התקציב על 410 מיליון שקלים. אמנם מדובר על תוספת משמעותית עליה שמחים ברשות הלאומית, אולם עדיין מדובר בקיצוץ של 86 מיליון שקלים השנה ו-120 מיליון ב-2010 ביחס לתקציב עליו המליצה וועדת שיינין.

יאיר דורי, מנכ"ל הרשות הלאומית, מוסר לוואלה! רכב: "ההסכם עם האוצר מאפשר את המשך פעילות הרשות הלאומית. אני שמח ששר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר האוצר גיבו את הצורך בהמשך מימוש התוכנית הלאומית למאבק בתאונות הדרכים".

חצי הכוס המלאה או הריקה?

במפגש עיתונאים ראשון שערך השר הנכנס בשבוע שעבר, הוא נמנע מלדבר באופן ישיר על נושא תאונות הדרכים ובחר כמו קודמיו להמשיך ולהתמקד באכיפה ועל כך קיבל ביקורת רבה. "אי מניעת קיצוץ 40% בתקציבה המתוכנן של הרשות הלאומית יהווה עבורו כישלון צורב אשר עלול לגבות את חייהם של קורבנות נוספים בכבישים" מסרה עמותת 'אור ירוק'.

ביום ראשון האחרון פתחה 'אור ירוק' בקמפיין הקורא לשר לקחת אחריות, במטרה לעמוד במדד שקבעה וועדת שיינין לפיו מספר ההרוגים בכבישים לא יעבור את ה-375 בני אדם ב-2009. "זהו המדד להצלחתו או כשלונו של השר" אומרים בעמותה המכנים זאת "מספר המוות של ישראל".

מ'אור ירוק' נמסר לוואלה! רכב: "אחריותו של השר היא להמשיך ולהיאבק על התקציב של הרשות הלאומית. תקציב הרשות הלאומית נקבע בהחלטת ממשלה בשנת 2006 ועומד על סכום של 550 מליון ¤. אי מניעת הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית בשנתיים הקרובות, תקשה על השר לעמוד ברף העליון שקבעה ממשלת ישראל והוא 375 הרוגים בשנת 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully