וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמה בשוק הרכב השחור"

ירון אדרי

13.5.2009 / 9:12

משרד התחבורה ואיגוד המוסכים יוזמים חקיקה שתעשה סוף למוסכים הפיראטיים, שנזקם למשק מוערך ב-3.28 מיליארד שקל

תיקנת ריכבך במוסך חצר? הינך חלק מ"שוק הרכב השחור" של ישראל ואתה צפוי להיענש. משרד התחבורה בשיתוף 'איגוד המוסכים' וגורמים נוספים, יוזם חקיקה חדשה שנועדה להילחם ב"מוסכי החצר" (מוסכים שאינם מורשים מטעמו), כך נחשף ב'ועידת שרותי הרכב והתחבורה 2009'. על פי הערכות, בישראל פועלים כ-2,500 מוסכים כאלה, אשר גורמים למשק לאובדן הכנסות ישיר של 3.28 מיליארד שקלים.

עשרות אלפי כלי רכב בישראל מטופלים מידי שנה במוסכים שאינם מורשי משרד התחבורה. אלה אינם כפופים לפיקוח ועל כן גורמים לנזקים רבים, החל מבטיחות לקויה ועד לזיהום הסביבה. "יש כמה אלפי עבריינים שבהם צריך לטפל, יש לייבש את הביצה הזו". כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, שמוסיף כי "מי שנתפס מנהל מוסך שכזה, יש להוקיע אותו מהענף". באמצעות חקיקה, מקווים במשרד התחבורה ליצור הרתעה שתמנע את התופעה.

עוד במסגרת החקיקה, רוצים במשרד התחבורה להעביר את האחריות גם לציבור. רכב שנתפס מטופל במוסך חצר, יהיה מחוייב לעבור מבחן רישוי (טסט) לאישור תקינותו. פרט נוסף אותו מקווים להשיג יוזמי החוק, קשור לאכיפה עצמה. אל מול כ-2,500 מוסכים פיראטיים כאמור, מועסקים כיום ארבעה פקחים בלבד.

שוק הרכב השחור, מעודד בדרכו את תופעת גניבות הרכב. לדברי יו"ר 'איגוד המוסכים' רונן לוי, כ-35 אחוזים מכלל חלקי החילוף הנמכרים בישראל הינם גנובים או מזוייפים, ואלה מגיעים לשוק החלפים. העלות הישירה של תופעה גניבות הרכב בישראל נאמדת ב-1.4 מיליארד שקל בשנה. בנוסף, כ-22 אלף כלי רכב אחרי תאונה משוקמים מידי שנה במוסכים פיראטיים, וחוזרים לכביש. נציין כי בועידה לא נכח אף נציג מטעם חברות הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully