וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אופל אסטרה החדשה

13.5.2009 / 10:31

למרות חוסר הוודאות הכלכלית, אופל חושפת את הדור הרביעי לאסטרה שתערוך את בכורתה בתערוכת פרנקפורט

הקשיים בתזרים המזומנים בביתה של אופל לא מדירים אותה מלצעוד קדימה אל עתידה, גם אם הוא לוט בערפל. חמש שנים לאחר הדור האחרון, ג'נרל מוטורס מתירה לחטיבה הגרמנית לשחרר מפרטים ראשונים על הדור הרביעי לאסטרה הקומפקטית שעל פניו עושה רבות כדי לדמות לאחות הבכירה אופל אינסיינה. יש לציין כי למותג הבריטי התאום ווקסהול, זהו הדור השישי שכן שם נוסד השם כשהמקבילה לבית אופל כונתה קאדט.

האסטרה נשענת על פלטפורמת "דלתא" המשותפת לשברולט קרוז, וכן תשמש לפחות עוד 5 מכוניות שטרם נחשפו. מכלוליה מאגדים מפרטים מהקורסה הקטנה ומהאינסינייה, כשאת מערכת המתלים שיכללה לוטוס. אופל מספרים גם על שיפור בנוחות הנסיעה, יחד עם מערכת ה'פלקס-רייד' המאפשרת לנהג לבחור בשלושה מצבי נסיעה: נוחות, ספורט, ונייטרלי.

הממדים מספרים על צמיחה כמעט בכל סעיף: בסיס הגלגלים צמח ב-70 מ"מ אל 268.5 ס"מ, האורך סיפח עוד 110 מילימטרים וכעת עומד על 440 ס"מ, אך מעל הראשים כמעט ולא נרשם שינוי. עיצובה של האסטרה רומז ספורטיביות, והיא תיוצר פרט למרכב הקומפקטי גם בתצורת סטיישן, וקופה. גרסת ספורט קרבית תגיע בוודאי בהמשך. תא הנוסעים טרם נחשף, אך ההנחה היא שתצורת הקונסולה והדשבורד תבדל רק בגודלה מהאינסינייה, מינוס כמה צעצועים וקישוטים.

מנועי טורבו קטנים, ועתיד לוט בערפל

בחזיתה של הקומפקטית החדשה ישכון הדור החדש של מנועי טורבו קטני נפח להם הספקים הנעים מ-140 כ"ס (1.4 ל') ועד 177 כ"ס (1.6 ל'). עוד בהיצע, ארבעה מנועי דיזל רווי מומנט המנפקים בין 94 ל-157 כ"ס, לא כולל את גרסת הביודלק 'אקו-פלקס' 1.7 ל' הפולטת רק 100 גק"מ CO2. השידוך יהיה לתיבה ידנית או אוטומטית שישה הילוכים.

הופעת הבכורה של האסטרה החדשה תיעשה בתערוכת פרנקפורט, ומייד לאחר מכן יחל שיווקה באירופה. מיבואנית אופל לישראל UMI, נמסר לוואלה! רכב כי המכונית מיועדת לנחות אצלנו בסמוך להשקתה, אולם יש להמתין ולראות מה יעלה בגורלה של אופל.

ואם כבר בגורל עסקינן, נספר לכם כי עד אשר נוכל למשש אותה בתערוכת הרכב בפרנקפורט בחודש ספטמבר, גוברות השמועות על התעניינות מהצד הרוסי. חברת GAZ מביעה רצון ברכישת 30 אחוזים מאופל, כשההצעה הנגדית של פיאט עומדת כרגע אף היא ברקע. בכל סיטואציה שהיא, GAZ לא מכוונת להשתלטות על אופל כי אם רק האפשרות לבניית מכוניותיה ברוסיה. פיאט אגב, הציגה לאופל סוג של אולטימטום לפיו "אם יש לכם הצעה טובה יותר, קחו אותה". אנו בוודאי נמשיך לשמוע על כך בקרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully