וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: האם פרארי באמת פורשת?

ירון אדרי

13.5.2009 / 13:36

פרארי הצהירה כי תפרוש מהפורמולה 1 בתום העונה. ירון אדרי לא קונה את זה, ומסביר מהי המטרה האמיתית שלה

אחרי האיום המרומז, פרארי מודיעה היום (רביעי) רשמית כי תפרוש מהפורמולה 1 בסוף עונת 2009. להחלטה זו הגיעה מועצת המנהלים בחברה, בראשותו של לוקה די מונטזמולו. ההודעה כך נכתב, מגיעה לאור מצבה הפיננסי של היצרנית בתקופה כלכלית קשה זו, ובעקבות החלטת ה-FIA לאפשר יתרונות טכנולוגיים לקבוצות שיסכימו להגביל את תקציבן השנתי ל-40 מיליון פאונד. בפועל, יתקיימו שני תקנונים שונים דבר שיפגע באופן ישיר בתחרותיות של הקבוצות העשירות ופרארי בראשן.

כידוע, עונת 2009 היא הגרועה ביותר עד כה של פרארי מאז הצטרפה לסבב עם הקמתו בשנת 1950. לאחר חמישה מירוצים היא נמצאת במקום השביעי (מתוך עשר קבוצות) ולזכותה שש נקודות בלבד. פרארי היא הקבוצה הוותיקה בסבב, ולמעשה היחידה כיום שלוקחת בו חלק פעיל מאז נוסד.

איום או פגיעה?

הודעתה של פרארי אינה מפתיעה, ואיום משמעותי כנגד פעולותיה החד צדדיות של ה-FIA צריכה וחייבת להגיע מהקבוצה הוותיקה בסבב. למרות דבריו של נשיא ההתאחדות מקס מוזלי לפני כשבועיים כי הפורמולה 1 יכול להתקיים ללא פרארי, פרישתה עלולה לגרום לנזק משמעותי. מצד שני, דברים דומים נאמרו גם על סובארו וסבב ה-WRC, והקבוצה היפנית פרשה לבסוף ועניינים ממשיכים כסדרם.

את הסיבה הראשונה להודעת הפרישה, המשבר הכלכלי, ניתן לשלול. פרארי הרוויחה ברבעון הראשון של 2009 כ-54 מיליון אירו, יותר מכל מותג אחר בקבוצת פיאט אליו היא שייכת שבפני עצמה נמצאת בעיצומו של מהלך השתלטות על ענף הרכב העולמי. מכאן שמדובר בצעד פוליטי נטו כנגד מוזלי והארגון בראשו הוא עומד. אפשרות נוספת היא הסתת תשומת הלב מביצועיה הכושלים עד כה. קבוצות נוספות כמו ב.מ.וו וטויוטה השמיעו גם הן איומים, אולם לא הוציאו שום הודעה רשמית.

חשוב לציין כי בעשור האחרון היו לא מעט חיכוכים בין הקבוצות ובין ה-FIA כמו גם בעל הבית של הסבב ברני אקלסטון. הקבוצות אף הקימו ברית משותפת לפרישה מהסבב והקמת סבב מתחרה שאמור היה להתחיל לפעול ב-2008 עם סיום חוזה ההתקשרות מול הפורמולה 1. אקלסטון מצידו הצליח למנוע את המהלך, אולם נכון לרגע זה אף אחת מהקבוצות לא חידשה את החוזה מולו. אלא שכעת מנסה הבריטי בן ה-78 "לעשות שריר" וכפי שסיפרנו לכם ב'על הגריד', הוא מאיים שלא להעביר לקבוצות את הכספים המגיעים להן ממכירת זכויות השידור. אקלסטון מסתמך גם על קבוצות חדשות שרוצות להצטרף לסבב, להן הוא מבטיח מענקים המוערכים בעשרות מיליוני דולרים.

המהלך אותו מנסה לעשות די מונטזמולו, יביא בוודאי לתגובות משאר הקבוצות. האיטלקי עומד בראש איגוד הקבוצות FOTA, גוף שבתוך שנה מהקמתו איבד את כוחו מול אקלסטון ומוזלי בגלל חיכוכים ואינטרסים פנימיים. נכון לרגע זה, לא מעט קבוצות מעוניינות להיכנס תחת הגבלת התקציב ומולן הקבוצות העשירות שנגדו. עוד מוקדם לדעת מה תוליד ההצהרה, אך דבר אחד בטוח – פרארי לא תעזוב כל כך מהר את עולם המירוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully